Hot Now

Planul WOW pentru fidelizarea candidaților

28 03 2016, Career Advisor , Comenteaza, 1.635 afisari

Da, ați citit bine. Nu „fidelizarea angajaților” ci a candidaților. Cei care fac recrutare înțeleg de ce. 🙂

Atâta vreme cât din ce în ce mai mult experții vorbesc despre importanța dimensiunii umane în relațiile cu candidații, indiferent dacă există proiecte în derulare potrivite cu profilul lor profesional sau nu, e firesc să ne punem problema (de preferat înainte de a trăi pe pielea noastră criza lipsei profesioniștilor potriviți pentru pozițiile vacante din organizație) ce putem face mai bine și cu mai multă consecvență pentru a discuta altfel cu candidații pe care îi contactăm.

Evident, ca în cazul oricăror alte recomandări, lucrurile trebuie adaptate la context și la cultură. Astfel, ceea ce funcționează și este încurajat într-o cultură vestică, poate să dea naștere la reticență și semne de întrebare în cultura noastră. Un exemplu elocvent în acest sens este cel discutat la începutul articolului pe care vi-l recomandăm azi (despre mailul pe care un recrutor îl poate trimite unui candidat cu care vrea să țină legătura după ce află că acesta are dureri de spate din cauza efortului de a da zăpada).

Și totuși, dincolo de conținutul particular al mesajelor care, evident, trebuie modificat în funcție de persoana cu care stăm de vorbă și natura relației, recomandările din articol privind modalitățile prin care ne putem asigura o bază solidă de candidați fideli, merită luate în seamă.

Astfel, un plan WOW pentru fidelizarea candidaților ar trebui să aibă în vedere:

  1. Stabilirea unor obiective clare legate de relațiile cu candidații (frecvența contactării lor poate să fie un exemplu);
  2. Identificarea momentelor care contează pentru ei (acestea nu sunt neapărat legate de locul de muncă și este util să înțelegem că persoana cu care stăm de vorbă trece prin diferite evenimente personale care sunt esențiale pentru profilul său motivațional și de valori);
  3. Mesaje simple și personale (evident, trebuie decis în funcție de fiecare candidat cât de personale vor fi aceste mesaje);
  4. Rafinare (nu orice mesaj funcționează din prima, abordarea trebuie să fie una de tip „încercare și eroare”);
  5. Consecvență (un mesaj o dată pe an nu ține un candidat aproape așa după cum cu o magnolie înflorită nu se face primăvară :-)).

Află mai multe idei despre această modalitate de fidelizare a candidaților citind tot articolul de pe ERE.net: 5 Tips to Keep Your Candidates From Leaving You.

Adauga comentariu

Cele mai noi

De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea […]

Detalii

Studiul indică modificări semnificative ale riscurilor și priorităților. Talentul este perceput ca fiind unul dintre cele mai mari riscuri de către liderii unora dintre cele mai mari companii din lume. Majoritatea liderilor se concentrează pe asimilarea avantajelor de mediu obținute în perioada de carantină. Doar o treime dintre liderii intervievați privesc cu optimism perspectivele de […]

Detalii

Dacă până acum, în lunile de vară, piața muncii traversa o perioadă de stagnare în ceea ce privește locurile de muncă disponibile și interesul candidaților pentru acestea, putem spune că în vara anului 2020 lucrurile au stat cu totul altfel. Lunile iunie-august au fost marcate de o cerere mare din partea candidaților, care au fost […]

Detalii

Pe 1 octombrie 2020 Erudio dă start celui mai nou program al său de leadership, Etikon – Încredere și Cooperare. Etikon se adresează liderilor, antreprenorilor, managerilor, echipelor de conducere și echipelor care lucrează în proiecte comune. Premisa de la care s-a pornit este că, în perioada pe care o traversăm, liderii sunt cei care au […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter