Planul WOW pentru fidelizarea candidaților
Da, ați citit bine. Nu „fidelizarea angajaților” ci a candidaților. Cei care fac recrutare înțeleg de ce. 🙂
Atâta vreme cât din ce în ce mai mult experții vorbesc despre importanța dimensiunii umane în relațiile cu candidații, indiferent dacă există proiecte în derulare potrivite cu profilul lor profesional sau nu, e firesc să ne punem problema (de preferat înainte de a trăi pe pielea noastră criza lipsei profesioniștilor potriviți pentru pozițiile vacante din organizație) ce putem face mai bine și cu mai multă consecvență pentru a discuta altfel cu candidații pe care îi contactăm.
Evident, ca în cazul oricăror alte recomandări, lucrurile trebuie adaptate la context și la cultură. Astfel, ceea ce funcționează și este încurajat într-o cultură vestică, poate să dea naștere la reticență și semne de întrebare în cultura noastră. Un exemplu elocvent în acest sens este cel discutat la începutul articolului pe care vi-l recomandăm azi (despre mailul pe care un recrutor îl poate trimite unui candidat cu care vrea să țină legătura după ce află că acesta are dureri de spate din cauza efortului de a da zăpada).
Și totuși, dincolo de conținutul particular al mesajelor care, evident, trebuie modificat în funcție de persoana cu care stăm de vorbă și natura relației, recomandările din articol privind modalitățile prin care ne putem asigura o bază solidă de candidați fideli, merită luate în seamă.
Astfel, un plan WOW pentru fidelizarea candidaților ar trebui să aibă în vedere:
- Stabilirea unor obiective clare legate de relațiile cu candidații (frecvența contactării lor poate să fie un exemplu);
- Identificarea momentelor care contează pentru ei (acestea nu sunt neapărat legate de locul de muncă și este util să înțelegem că persoana cu care stăm de vorbă trece prin diferite evenimente personale care sunt esențiale pentru profilul său motivațional și de valori);
- Mesaje simple și personale (evident, trebuie decis în funcție de fiecare candidat cât de personale vor fi aceste mesaje);
- Rafinare (nu orice mesaj funcționează din prima, abordarea trebuie să fie una de tip „încercare și eroare”);
- Consecvență (un mesaj o dată pe an nu ține un candidat aproape așa după cum cu o magnolie înflorită nu se face primăvară :-)).
Află mai multe idei despre această modalitate de fidelizare a candidaților citind tot articolul de pe ERE.net: 5 Tips to Keep Your Candidates From Leaving You.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam