Desi este tratat de multe ori superficial, drept o sumara si rapida introducere a noului angajat in organizatie si in jobul pe care il urmeaza sa il ocupe, un proces cu adevarat util de induction implica mult mai mult decat indicarea spatiului unde isi va desfasura munca si locatia toaletelor.
Bine facut, induction-ul comunica (alaturi de alte procese de HR) importanta individului pentru organizatie. Primele ore, zile, saptamani intr-o pozitie noua sunt esentiale pentru performanta ulterioara a celui nou angajat. Cu cat mediul si persoanele cu care interactioneaza, continutul jobului si resursele de care dispune, rezultatele dorite si provocarile la care se poate astepta ii vor fi mai familiare, cu atat vor creste si sansele ca performanta pe termen mediu si lung sa fie mai buna. Cercetarile in domeniu arata o legatura clara intre procesele eficiente de induction si o rata de retentie crescuta, dar si o conexiune implicita intre acestea si gradul de satisfactie al angajatului cu jobul si organizatia din care face parte.
Induction-ul este mai degraba un proces si nu o prezentare punctuala a unor trasaturi specifice organizatiei. El trebuie planificat avand in vedere diferitii interlocutori din cadrul organizatiei care pot oferi cele mai pertinente informatii noului venit, dar luand in calcul si o logica fireasca a informatiilor si a succesiunii lor. Astfel, procesul de induction poate fi vazut ca o succesiune de interactiuni intre cel nou angajat si persoane din departamentul de HR, din echipa de management, din echipa in care va lucra etc, al caror scop este familiarizarea sa cu mediul, postul si aspectele esentiale pentru o integrare usoara in noul context.
Companiile cu o procedura de induction bine pusa la punct dubleaza aceste interactiuni fata in fata cu programe online pe care noul angajat le poate parcurge in functie de ritmul propriu si disponibilitatea de timp, programe ce ii ofera informatii despre o multitudine de aspecte precum:
Un astfel de program de induction trebuie revizuit in permanenta si actualizat avand in vedere schimbarile firesti din viata organizatiei. Esential este ca noului angajat sa i se ofere posibilitatea de a parcurge orice material scris si de a clarifica orice nelamuriri cu persoanele in masura sa ii ofere mai multe informatii. Interactiunea umana este cea care aduce valoarea si utilitatea acestui proces in ultima instanta.
Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
DetaliiZona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]
Detalii