Recrutorii și marketing-ul
La prima vedere, legătura dintre cei care se ocupă de recrutare și marketing nu are sens decât dacă este vorba de angajări pentru poziții din departamentul de marketing. În realitate, însă, așa cum aminteam și în alte articole de pe PortalHR, meseria de recrutor s-a schimbat atât de mult în ultima vreme, încât abilitățile necesare pentru succes pe termen lung seamănă foarte mult cu cele din profilul de performanță al oamenilor de vânzări și… de marketing.
Webcast-ul HCI pe care vi-l recomandăm pentru data de 21 septembrie 2015 pornește de la un studiu recent ale cărui concluzii arată că 69% dintre recrutori întâmpină probleme atunci când se pune problema completării pozițiilor cheie din organizație, în vreme de doar 20% sunt în măsură să afirme că, indiferent de dificultatea procesului de recrutare, au o bază de candidați valoroși oricând accesibilă.
Motivele sunt cât se poate de evidente pentru oricine încearcă să recruteze în piața actuală. Balanța puterii înclină din ce în ce mai mult în favoarea candidatului care așteaptă un anumit tratament din partea organizațiilor care recrutează și care își pune din ce în ce mai multe probleme legate de brandul angajatorului înainte de a lua decizia de acceptare a unei oferte.
În acest context, recrutorii trebuie să aibă capacitatea nu doar de a identifica profesionistul potrivit pentru poziția vacantă, ci și de a-l atrage și menține implicat pe tot parcursul procesului de recrutare care, atunci când vorbim despre poziții cheie, este adesea foarte lung. Astfel, utilizarea tehnicilor de recrutare socială și a unor instrumente de ultimă oră în evaluare nu este suficientă pentru a asigurarea succesului recrutării. Dincolo de tehnici și teorii, brandul de angajator este ceva ce trebuie clădit în fiecare zi și de care recrutorii trebuie să fie acut conștienți în tot ceea ce fac, indiferent că este vorba de candidatului preferat de pe lista scurtă sau de cel respins in primele etape ale procesului de evaluare.
Înscrieți-vă la webcast pentru a descoperi cât de important este pentru un recrutor să înțeleagă care sunt preferințele și profilele motivaționale ale candidaților pe care îi are în vedere, ce tactici de marketing poate utiliza pentru a ajunge la talentele de care are nevoie, ce povești (reale) își doresc candidații să audă, cum se măsoară succesul proceselor de recrutare și pe parcursul derulării lor, dar și ce poate face un recrutor în fiecare zi pentru a-și îmbunătăți abilitățile critice în jobul pe care îl are.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam