Hot Now

Regula unei unități

03 09 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.800 afisari

Am citit undeva că principala cauză a prăbuşirii platformelor petroliere era acţiunea constantă a valurilor mici. Aparent nesemnificative, valurile loveau pereţii de beton provocându-le în timp fisuri fatale.

În mod analog, un aspect de mică importanţă poate avea urmări grave într-o organizaţie dacă se produce în mod repetat. În Horeca (dar cred că e valabil şi în alte domenii) am identificat o cauză a cărei recurenţă erodează atmosfera echipei de lucru. Am numit-o generic: “regula unei unităţi”.

  • O scuză pe zi. Angajaţi care mereu găsesc scuze pentru starea lor/situaţia lor. Clienţi agresivi, vremea de afară, o măsea, colegi răutăcioşi, oboseala… sunt scuze alese de fiecare dată când vor să se eschiveze de la a finaliza o sarcină.
  • Un lucru lăsat nefăcut în mod intenţionat. “Am făcut tot,  mai puţin un singur lucru…” auzim deseori, iar lucrul nefăcut ar fi consumat doar câteva minute din timpul respectivului angajat.
  • O favoare cerută şefilor/colegilor. Unii angajaţi pasează altora sarcinile atribuite lor, fără a avea un motiv întemeiat (astfel, cei din tura a doua trebuie să se ocupe mai întâi de favorurile cerute de cei din tura întâi).

Amplificate de lene şi şmecherie, exemplele pot continua la nesfârşit. Întrebarea din spatele lor pare să fie: cât din munca mea pot lăsa nefăcut sau în seama altora în aşa fel încât să nu întrec măsura şi nici să nu am probleme?

Accentul abuzului cade pe faptul că “unu” este o unitate prea mică pentru a fi întâmpinată cu refuz, reproş sau suspiciune. Cel care refuză să fie grabnic săritor riscă să fie catalogat drept rău, inabordabil, iar capacitatea lui de a lucra în echipa este pusă la îndoială.

Totuşi, în Horeca, echipele suferă şi se destramă ca în metafora de la începutul articolului. Una din cauze este cu siguranţă valul mare de factori mici…

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter