Hot Now

Rețeta Vrăjitorului din OZ pentru HR

21 02 2012, Ian Welsh , 7 comentarii, 6.941 afisari

Nu mi-am imaginat niciodată că o să fac o legătură între “Vrăjitorul din Oz” și excelența în HR, dar câteva din ideile poveștii rezumă într-un mod simplu dar frumos ce reprezintă de fapt HR-ul.

Sunt sigur că mulți dintre noi revedem din când în când filmul, probabil întâmplător, dar dacă ar fi să ne uităm cu atenție la Dorothy și la camarazii ei și să ne concentrăm pe nevoile lor – Minte, Inimă, Curaj – am descoperi portretul complet al HR-ului eficient. Nu doar unul, ci toate aceste atribute sunt necesare și, odată echilibrate într-o măsură corectă, ne ajută să fim specialiști HR de excepție.

Mintea HR-ului e destul de complicată. Trebuie să înțelegem multe lucruri, inclusiv diverse funcții și operațiuni de business și tone de reguli aplicabile pentru programe, politici, contracte collective, legislație și așa mai departe. Mintea noastră trebuie să fie suficient de abilă pentru a pune cap la cap toate informațiile, pentru a le interpreta, analiza și a ajunge la concluzii inteligente pe care să fim capabili să le comunicăm mai departe. Avem nevoie de o minte care să ne permită să stocăm și să lucrăm cu multe tipuri de informații și să le asamblăm având în vedere logica diferitelor tipuri de provocări cărora trebuie să le facem față. Raționamentele noastre trebuie să fie excelente și cu cât reușim să gândim mai mult prin prisma experiențelor prin care trecem, cu atât devenim mai buni.

Astfel, putem să fim foarte, foarte deștepți, aproape enciclopedii ambulante, dar fără “o inimă” avem șanse mari să fim foarte stângaci, reci și e posibil chiar să nu înțelegem datele reale ale unei probleme pe care trebuie să o rezolvăm. Inima despre care vorbesc nu este acea parte anatomică descrisă în publicitatea medicală, ci mai degrabă una mai apropiată de inima de Valentine a cărei esență este dată de sentimente și interes pentru celălalt. Moda se schimbă și câteodată e la modă ca HR-ului să-i pese iar câteodată nu. Cu toate acestea, o înțelegere reală a angajaților, a managementului și chiar a propriilor noastre persoane presupune dimensiunea de afecțiune (interes) ca parte integrantă a funcției de HR.

Putem să parcurgem cu ușurință informații complexe și complicate și să ne asigurăm că avem soluții la toate problemele potențiale. Dar, pentru a fi cu adevărat eficienți, trebuie să înțelegem ce implicații emoționale au problemele cu care ne confruntăm pentru angajați sau pentru clientul intern cu care lucrăm. Dacă încercăm să vindem un concept sau o soluție avem nevoie de empatie și de o înțelegere a nevoilor celeilalte părți implicate precum și a punctului său de vedere pentru a ne putea prezenta soluția într-o manieră cât mai relevantă. S-ar putea să știm ce trebuie să spunem, dar vom avea succes doar atunci când vom ști și cum trebuie să spunem.

Am putea muta munții din loc – dacă am avea “curaj”. Într-adevăr, o parte din responsabilitățile noastre presupune să ne purtăm frumos și să fim plăcuți, să ne înțelegem bine cu toată lumea – că doar avem o inimă, nu? Vrem să fim parteneri loiali dar câteodată nu suntem deloc de acord cu anumite acțiuni sau planuri. Avem însă curaj? Nu vrem să ne pierdem locul de muncă, dar dacă nu ne delimităm clar poziția nu ne facem treaba așa cum ar trebui.

Poate că managerul (de exemplu) nu are suficiente cunoștințe (“minte”) despre un subiect de care se lovește la locul de muncă și îi mai lipsește și “inima”. Trebuie să ne poziționăm în așa fel încât să prevenim perpetuarea acțiunilor care pot afecta negativ compania – este responsabilitatea noastră și trebuie să avem curajul să luăm poziție. Cunoaștem subiectul (“mintea”) și știm cum să îl abordăm (“inima”), avem doar nevoie de curaj ca să spunem ce trebuie spus – cât mai diplomat posibil, dar neapărat să spunem ce trebuie spus.

Ce părere aveți? În acest exemplu simplu pe care l-am folosit, credeți că mintea, inima și curajul acoperă eficient nevoile unui specialist HR? Mi-a scăpat ceva esențial sau ați descrie diferit nevoile noastre? Aștept cu interes părerile și ideile voastre despre acest subiect – sau despre “Vrăjitorul din Oz”!

Mulțumesc,

Ian

Articol apărut inițial pe HR Toolbox: The HR Oz Recipe – If I Only Had a Brain, a Heart, The Nerve!. Află mai multe despre Ian Welsh aici.

Sursa imagine.

Comentarii (7)
  1. Ana Glavce spune:

    🙂 frumos; indiferent pentru ce il cautam pe vrajitorul din Oz (minte, inima sau curaj), la sfarsitul calatoriei vom descoperi ca de fapt nu un vrajitor, ci pe noi insine trebuie sa ne cautam 🙂

    • Ian Welsh spune:

      Thank you Portal for allowing me to share my thoughts with my Romanian friends. I appreciate the kind and very thoughtful comments of readers. I am sad that I cannot reply in your own language, but I am sure our beliefs and HR commitment is very similar.
      Thank you, Ana. So true, that the answer to our questions and doubts are ours to discover from within ourselves. Sometimes very simple reminders, e.g. from Oz, do not give any answers, but can put whatever concerns us in a more manageable context and allow us to think through with optimism and good spirit. We make our own future, but sometimes a little fantasy can make it fun.
      Sincere thanks and very best wishes,
      Ian

      • Ana Glavce spune:

        Ian, totally agree that we need „a little fantasy” 🙂 without being „escapism”, an appropriate amount of fantasy makes things go further and further… but sometimes dreaming takes courage, isn’t it? 🙂

    • Ian Welsh spune:

      You are so right, Ana. If fantasy is magic to fuel a dream, it requires courage. It also can give courage as we may take small steps forward towards the dream, vision, ideal! As we seek to achieve what we see in the big picture, it is smart, of course, to still place value in everything we do and embrace life and challenges on a day-to-day basis.

      I like the video you show of the man starting the dancing, confident that people will join in – some fantasy and some courage!

      Thank you, Ana, for such excellent points,

      Ian

  2. Ian Welsh spune:

    Thank you, Ana

    It is so nice to be sharing with my international friends. It is true that the solution will always be within ourselves. We cannot look for others to make it happen, but sometimes very simple reminders through simple examples (e.g. OZ) give encouragement and put our „journey” into a more realistic and natural perspective.

    Very best wishes,

    Ian

  3. Gabriela spune:

    …HRul este o poveste prin tot ceea ce face. In fiecare zi construieste si cu grija aseaza cate o poveste in dosarul fiecarui angajat, desi niciodata nu paseste in fata, HRul se afla mereu prin preajma. Din umbra fiecarui angajat are grija ca toate lucrurile se intample si pentru asta ai nevoie de putere, de un suflet incapator pentru a face loc oricarei probleme/ situatii, curaj, rabdare, implicare si nu in ultimul rand de rapiditate in a gasi solutii si pasi necesari in a gasi echilibrul necesar intre departamente….activitatea este una de exceptie atunci cand iti place ceea ce faci si esti acolo trup si suflet…..

    • Ian Welsh spune:

      Thank you Gabriela:

      You express the sentiment of HR in such a wonderful way. When we feel good and committed in what we do, it sometimes does feel (to me) like being in a special type of movie of hope and accomplishment.

      Our HR life is not always smooth – there can be many roadblocks – but if we approach each challenge with a smile, our HR movie will have a series of happy endings – for us and all those we work with and encounter.

      Sincere thanks, Gabriela, and very best wishes,

      Ian

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter