Revista presei: De ce nu vor fi promovaţi niciodată cei mai buni angajaţi
Orice persoană este promovată până atinge culmea incompetenţei” – cam aşa s-ar traduce, pe scurt, principiul lui Peter, o teorie elaborată în urmă cu câteva decenii de către profesorul canadian Laurence J. Peter, notează Business Magazin. Teoria, lansată în “The Peter Principle”, carte scrisă într-un stil umoristic, apărută în 1969, arată că, după un anumit nivel, în urma unor promovări succesive, angajaţii ajung să îşi depăşească nivelul de competenţă, devenind astfel incompetenţi. Cu alte cuvinte, cine face performanţă pe o anumită poziţie nu poate oferi garanţia unei performanţe comparabile pe o poziţie superioară sau diferită. Şi atunci, cum îşi dau managerii seama dacă sunt sau nu bune deciziile de promovare a subalternilor?
Pe de altă parte, Forbes România scrie că scolile de antreprenoriat pentru copii au devenit o modă, dar, dincolo de acest mic „defect”, ele îi învaţă pe cei mici lecţii importante, pe care chiar unii dintre cei mai mari oameni de afaceri ar fi vrut să le ştie.
Recomandările zilei:
Capital: Angajatorii, „pe loc repaus” până la sfârșitul acestui an
Wall-Street.ro: Patru universităţi din România, prezente în top 800 mondial
Wall-Street.ro: Domeniile vedetă în această toamnă: unde găseşti cele mai multe joburi şi salariile oferite
Cariereonline.ro: Inteligenţa Organizaţională: alinierea nevoilor informaţionale ale companiei cu obiectivele ei strategice
Adevărul: Cele mai bune 10 oraşe universitare din lume. Paris ocupă primul loc
România Liberă: Câţi bani mai avem în conturile de pensii private
Harvard Business Review: What’s the Point of Creativity?
Harvard Business Review: Female Entrepreneurs Go Beyond „Cookies and Crafts”
Harvard Business Review: Six Principles for Developing Humility as a Leader
Financial Times: Why can’t I keep my current post?
The Wall Street Journal: The Biggest Office Interruptions Are…
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam