Sanatatea organizationala
Desi mai putin raspandit in literatura si practica de business, conceptul de „sanatate organizationala” promite sa intre in centrul atentiei pe masura ca companiile isi pun din ce in ce mai mult problema ce pot face (in afara de sisteme si strategii traditionale deja puse la punct) pentru a-si asigura nu doar existenta, ci mai degraba evolutia (a se citi dezvoltarea) in mediul de business actual.
Asa cum este ea definita de autorii articolului de pe McKinsey pe care vi-l recomandam azi, sanatatea organizationala este abilitatea unei organizatii de a se alinia, de a executa si de a se reinnoi mai repede decat competitia. In plus, cu cat capacitatea de adaptare la conditiile prezente si impactul controlat asupra viitorului pe care il poate exercita sunt mai mari, cu atat gradul de sanatate creste si organizatia evolueaza frumos. Atentie insa! Nu este vorba doar de viteza cu care invata sa se ajusteze la provocari si cerinte actuale sau viitoare, ci mai degraba de capacitatea de a invata si de se schimba in permanenta (evident, in bine).
Grija pentru sanatatea organizationala este, in principal, grija pentru resursa umana a organizatiei, dar nu este sinonima cu sistemele de monitorizare a satisfactiei angajatilor si nici cu nivelul de implicare (sau angajament).
Vestea ingrijoratoare este ca aplicarea unor povesti de succes ale altor organizatii nu functioneaza in acest caz, vestea buna este ca exista un proces prin care organizatiile isi pot pune la punct propriile „retete” pentru sanatate, bazate pe factori istorici, mediu extern, aspiratii la nivel de business, dar si pe competentele celor din interior (in sensul cat se poate de generos al cuvantului).
Daca mai ai nevoie si de alte argumente pentru a intelege importanta sanatatii organizationale si legatura ei cu performanta, citeste tot articolul Organizational health: The ultimate competitive advantage si descopera corelatiile intre cele doua zone critice pe parcursul celor 5 etape pe care autorii recomanda sa fie parcurse in demersul de „insanatosire” organizationala.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam