Secțiune susținută de

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi

Portal HR \ Actual \ Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi

Articolul de astăzi este construit ca o reactie la adresa celor şapte motive pentru a nu te împrieteni cu colegii de muncă pe Facebook, motive exprimate pe blogul “Şi blondele gândesc”. E foarte ciudat că două dintre cele mai importante atuuri profesionale, conectivitatea şi diversitatea informării, să fie surclasate de următoarele idei:

1)    La serviciu nu mergi să îţi faci prieteni, ci să prestezi.

2)    Prietenul de azi poate fi duşmanul de mâine.

3)    Minciuna are picioare scurte dacă eşti conectat pe Facebook.

4)    Nu se ştie niciodată de unde sare invidia.

5)    Dacă vrei să intri pe Facebook în timpul serviciului, te prinde.

6)    Supravegherea ta la serviciu e de 8h, nu o transforma în 24/24.

7)    A fi profesionist e o calitate, a fi subiectiv e un defect.

În susţinerea acestor puncte sunt aduse ca argumente: ameninţarea libertăţii, expunerea în faţa subiectivităţii altora, nevoia de a fi bănuitor cu semenii, nevoia cultivării unei anumite distanţe profesionale, eliminarea riscului de a fi prins cu minciuna… Fără a analiza amănunţit relevanţa celor şapte itemi e clar că majoritatea se exclud reciproc.

Pentru a nu pica în plasa subiectivităţii (ce defect!), iată câteva motive bune pentru a respinge cererea de prietenie a unui coleg: intimitate, intenţia de a ţine Facebook doar pentru persoane cu care ai interacţiuni consistente, motive de ordin tehnic (aplicaţiile pe care respectivul le poate instala îţi pot afecta activitatea şi prieteniile). Un alt răspuns foarte bun şi care nu necesită explicaţii este: NU doresc, e suficientă interacţiunea de la birou (fără a recurge la scenarii decupate din povestea cu drobul de sare).

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi:

– socializare profesională şi uşurinţă în comunicare (schimb rapid de informaţii, contacte, suport).

– co-participare în construirea reputaţiei personale sau a companiei.

– colaborare în promovarea anunţurilor de angajare ale companiei (sau a unor proiecte personale).

– usurinta obţinerii unei recomandări profesionale.

– o mai bună cunoaştere a colegilor se răsfrânge asupra calităţii atmosferei de lucru şi modelează aşteptările reciproce.

– participare eficientă în distribuirea mesajelor promoţionale ale companiei (colegii, ca ambasadori şi champions, pot urca şi menţine conţinutul în top feed).

– în spirit argumentativ blondin, niciodată nu ştii de unde sare ajutorul/lauda/recomandarea; colegul de azi e prietenul de mâine, iar la muncă mergi şi din nevoi sociale, nu doar ca să prestezi.

Studiile arată, dacă mai era necesar, că succesul vieţii profesionale stă în colaborare, relaţie, mobilitate şi flexibilitate. Mediul virtual nu poate lipsi din ecuaţie, cu avantaje, provocări şi minusuri. Fie că suntem prieteni online sau offline, minciuna are mereu picioare scurte, iar noi vom continua să avem sentimente şi subiectivisme, şi mai ales, colegii şi prietenii pe care îi merităm.

Data articol: iulie 9, 2013

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam