Din experiența noastră, recrutarea este una din responsabilitățile pe care managerii din alte departamente decât cel de HR le acceptă cu cel mai puțin entuziasm sau pe care le consideră doar un rău necesar. Una din consecințele acestei percepții este impulsul de a se baza foarte mult pe intuiție și de a evita orice încercare a specialiștilor de a-i convinge că există o tehnică a recrutării care ajută efectiv la selectarea unor candidați cu șanse mai mari să performeze în viitor.
Recrutarea este adesea considerată un consumator de timp/resurse, fără rezultate cu adevărat valoroase, încă un motiv pentru care managerii au tendința să o simplifice refuzând un dialog consistent cu cel responsabil de pregătirea listei scurte. Din păcate însă, în absența unui astfel de dialog și a unei preocupări pentru calitatea procesului de recrutare și evaluare, totul se reduce la un cerc vicios în care toate părțile implicate ajung să fie, mai devreme sau mai târziu, nemulțumite.
Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care ghidul de recrutare pe care vi-l recomandăm azi ne-a atras atenția. E util atât celor responsabili direct doar cu recrutarea (pentru că îi poate ajuta să înțeleagă cum să pună problema în fața managerului pentru care recrutează) cât și, evident, pentru managerii funcționali care ar putea avea șanse mai mari să-și alcătuiască echipele pe care și le doresc dacă ar acorda mai multă atenție… recrutării. 🙂
Iată, așadar, care sunt etapele unui proces sănătos 🙂 de recrutare:
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii