In vreme ce programele de training care au in vedere transmiterea si/sau consolidarea unor notiuni/cunostinte trebuie sa aiba in vedere pentru a fi eficiente mecanismele atentiei si memoriei, atunci cand vine vorba de modificarea unor atitudini/ impunerea unor atitudini eficiente in anumite contexte de lucru, instrumentele pe care le are la dispozitie trainerul sunt, cel putin aparent, mai greu de stapanit.
Articolul pe care vi-l recomandam azi de pe ElearningCoach introduce si clarifica conceptul de training atitudinal. In cateva cuvinte, obiectivele unui training atitudinal au in vedere o schimbare a unui mod de actiune catre care participantul are in mod firesc o predispozitie (dar care se dovedeste ineficienta sau nociva in contextul de business). Scopul unui astfel de training este, asadar, convingerea (prin influentare) a unei persoane sa ia decizia de a face lucrurile in modul dezirabil. Marea dificultate a procesului rezida insa in faptul ca deciziile pe care le luam sunt adesea bazate si pe valori si idei personale (nu intotdeauna costientizate sau vizibile), astfel incat training-ul care isi propune sa schimbe atitudini trebuie, inevitabil, sa ajunga la acest nivel subliminal si sa il influenteze semnificativ.
Utilitatea training-ului atitudinal devine vizibila in situatii in care trebuie rezolvate conflicte sau impuse anumite standarde de siguranta si securitate in munca, dar nu numai. Ceea ce ni s-a parut un aspect esential de retinut este faptul ca de foarte multe ori tehnicile training-ului atitudinal sunt inglobate in programe de training de alta natura pentru ca marele secret al succesului lor este mai degraba subtilitatea.
Cateva din strategiile de predare utile in scopul schimbarii unor atitudini sunt:
Citeste tot articolul A Quick Guide to Attitudinal Training pentru o detaliere a acestor tehnici si o intelegere a motivelor pentru care desi schimbarea de atitudine poate necesita eforturi suplimentare si sustinere periodica, ea lasa in acelasi timp loc si de foarte multa creativitate.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii