Secretele redesign-ului organizational
In vremuri de criza, multe organizatii apeleaza la restructurari/reorganizari pentru a reduce costurile, a creste productivitatea si a-si asigura continuitatea in piata. Din pacate, de la plan la punere in practica pot aparea probleme neasteptate si ceea ce se dorea a fi o solutie pentru valorizarea talentelor se poate dovedi un esec odata pusa in practica .
Un studiu McKinsey derulat in Noiembrie 2010 a evidentiat aspectele esentiale care trebuie avute in vedere in contextul unui efort de redesign organizational. Printre altele, una din revelatiile majore ale studiului a fost aceea ca multe organizatii acorda o importanta mai mare „formei” noi la care trebuie sa se ajunga in urma reorganizarii si mult prea mica, adesea insuficienta, modului in care se va ajunge la aceasta „forma”.
Pornind de la realitatea trista ca multe astfel de eforturi de restructurare si reorganizare au consecinte negative ca urmare unor implementari gresite, cei de la McKInsey si-au propus sa descopere care au fost contextele in care organizatiile si-au pus efectiv problema redesign-ului, care au fost provocarile de care s-au lovit, tacticile pe care le-au folosit pentru implementarea noului plan si impactul pe care acest proces l-a avut asupra moralului angajatilor si beneficiilor actionarilor.
Iata cateva din ideile care ne-au atras atentia si pentru care ne-am gandit sa va recomandam articolul care comenteaza rezultatele studiului:
1. Doar 8% dintre respondenti au mentionat faptul ca eforturile de redesign au adus valoare pentru organizatie, au fost finalizate la timp si au sustinut atingerea obiectivelor organizationale.
2. Doar acest procent foarte mic din organizatiile care au trecut prin redesign a putut afirma ca procesul a durat aproximativ 6 luni si ca organizatiile s-au straduit sa accelereze ritmul implementarii redesign-ului pe cat de mult posibil.
3. Tot doar 8% au mentionat ca eforturile de redesign s-au concentrat pe schimbarea de mentalitati si pe proiectarea ideii functionalitatii noului model organizational, nu doar pe vizualizarea unei structuri abstracte. In plus, aceste organizatii mentioneaza ca implementarea noului design a inclus un plan coerent de comunicare si eforturi sustinute pentru a se asigura ca sistemele necesare de suport exista si functioneaza corect.
4. Este de remarcat si faptul ca acest mic procent de organizatii pentru care redesign-ul a fost un succes este mai inclinat sa afirme ca schimbarea a dus la cresterea moralului angajatilor chiar si pe termen scurt, ceea ce subliniaza inca o data utilitatea acestei strategii pentru depasirea unui context demoralizant si stresant pentru angajati.
Citeste tot articolul Taking Organizational Redesign from Plan to Practice pentru a vedea in detaliu care sunt strategiile care functioneaza si cum au depasit dificultatile inerente organizatiile care au trecut cu succes prin acest proces.
Atentie! Trebuie sa fii inregistrat (gratuit) pe site pentru a avea acces la tot articolul.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam