Secțiune susținută de

Site-ul de joburi

Portal HR \ HR Pedia \ Site-ul de joburi

Simpla publicare/ postare a unui anunt de recrutare pe un site de joburi nu garanteaza in niciun fel aplicanti de calitate si cu atat mai putin succesul procesului de recrutare. Desi avantajul aparent al anuntului pe site-ul de joburi este cel al costurilor minime, evolutia pietei muncii din ultimii ani a scos la iveala cateva dezavantaje majore care trebuie avute in vedere la inceputul unui proces de recrutare care se bazeaza pe aceasta metoda, si anume: aplicatii multe si/ sau irelevante, calitate foarte slaba a candidatilor, calitate foarte slaba a serviciilor oferite de site-uri.

Atunci cand va ganditi sa postati un anunt de recrutare pe internet aveti in vedere cateva aspecte cheie pentru a maximiza raportul calitate/ pret:

1. Numarul de vizitatori
Cat de cunoscut este site-ul? (cautati statistici, articole relevante despre site-ul respectiv, testimoniale etc.)
Cat de utilizat este site-ul de catre companii/ candidati?
Care sunt companiile cu cele mai multe anunturi?
Ce rezultate au avut folosind site-ul respectiv.

2. Pretul

Exista pachete de servicii (mai ofera si altceva in afara de gazduirea anuntului, de ex: rapoarte saptamanale, testari, alerte pe e-mail, filtre, template-uri fise de post, management de baza de date de candidati etc.)?
Exista posibilitatea postarii unui anunt gratuit?
Exista posibilitatea personalizarii anuntului (postarii unui anunt dar nu in formatul standard impus de site)?
Exista posibilitatea publicarii unui anunt anonim?
3. Aspectul general al site-ului
Are un aspect ieftin sau unul profesionist?
Exista o structurare corecta/ eficienta a joburilor pe domenii sau un amestec ordonat doar alfabetic?
Cat de corect sunt alocate joburile in functie de domenii?
Ce gen de reclame sunt postate pe site? (reclamele spun foarte multe lucruri despre genul de utilizator al site-ului)

4. Adaptarea la nevoile utilizatorilor (candidati)

Cum primesc candidatii informatiile despre joburi? Cat de des/ sub ce forma?
Cat de usor le este sa aplice la un job?
Ce informatii ii sunt cerute si cat timp ii ia sa completeze un formular?
Cat de coerent si de bine structurat este formularul de aplicatie?
Ce informatii primeste (raspuns negativ, numar de accesari ale CV-ului etc.)?

5. Adaptarea la nevoile utilizatorilor (companii)

Cum arata in contract standard?
Cand se emit facturile pentru anunturile postate?
Care sunt situatiile in care se poate renunta la contract?
Cum se asigura confidentialitatea datelor?
Cat timp este activ contul?
Cum se poate prelungi termenul de validitate al unui anunt?
Cum se poate face o cautare in baza de date a site-ului?

Ca orice alta metoda de recrutare, utilizarea anuntului pe internet trebuie sa aiba insa in vedere inainte de orice altceva natura jobului pentru care se face recrutarea. Este foarte putin probabil ca un anunt pe un site de joburi sa dea rezultate atunci cand se recruteaza un profesionist pentru o pozitie de management. Un site de recrutare care promite servicii de head-hunting si posteaza anunturi de joburi pentru identificarea candidatilor este foarte departe de intelegerea conceptului de “vanatoare de capete”. Astfel, orice investitie de resurse financiare in servicii de acest gen este de la bun inceput sortita pierderilor.

Data articol: septembrie 29, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam