Hot Now

Specialist Social Media: caut departament!

26 09 2011, Portal HR , Un comentariu, 6.442 afisari

Rezultatele studiului State of Social Media Employment inițiat de Evensys în colaborare cu PortalHR au fost prezentate săptămâna trecută la Webstock 2011. Studiul a fost demarat din dorința de a surprinde în ce măsură putem vorbi în clipa de față despre apariția unei noi meserii în peisajul pieței muncii din România.

Ne-au interesat, printre altele, titulaturile joburilor din acest domeniu, tipul de responsabilități dar și zona funcțională din care vin „specialiștii” în social media. În plus, am mai abordat în chestionar și subiecte legate de numărul de ani de experiență în domeniu și nivelele salariale specifice pentru aceste poziții.

În urma studiului putem afirma că există, într-adevăr, o tendință de delimitare a unei noi zone funcționale specifice și separate de „surorile” ei deja bine cunoscute: marketing-ul și relațiile publice. Poziții de genul Online Manager, Social Media Manager/Specialist sunt o prezență modestă (doar 0.2% din profesioniștii români de pe LinkedIn lucrează în SM) dar din ce în ce mai clar conturată (conform declarațiilor participanților la studiu).

Pe de altă parte, putem concluziona în urma studiului că exista încă un anumit grad de confuzie in ceea ce privește înțelegerea activității unui specialist în Social Media. În timp, odata cu clarificarea responsabilităților specifice și a zonei de impact pe care o poate avea, suntem convinși că vom putea vorbi și la noi de delimitarea unei meserii noi.

Iată, însă, mai multe date concrete:

– la studiu au participat 171 respondenți (chestionarul fiind adresat specific celor cu responsabilități care includ în clipa de față și activități legate de social media);

– 47% dintre ei își petrec între 30% si 50% din timpul de lucru derulând activități în zona de Social Media;

– 20% au declarat ca titulaturile joburilor pe care le ocupa se aseamănă cel mai mult cu cea de Social Media Manager/Specialist;

– 14% sunt consultanți PR;

– responsabilitățile de Social Media continuă sa fie asociate încă în proporție destul de mare cu zona de marketing (30%), în vreme ce doar 23% dintre participanții la studiu au afirmat că exista o delimitare clara a unui departament de Social Media;

– 21% dintre cei care au acum responsabilități în SM au lucrat înainte în zona de PR;

– Este interesant că deși vorbim despre fenomenul SM doar de puțină vreme, au fost câțiva respondenți care au menționat faptul că lucrează în acest domeniu din a doua jumătate a anilor 90(!). Majoritatea (31%) lucrează în SM din 2009. (Atenție! Întrebarea despre anul debutului în SM a fost una deschisă.)

– 31% dintre respondenți au declarat că au un salariu cuprins între 500 si 1000 Euro, în vreme ce 26% câștiga între 300 si 500 Euro (Atenție! Studiul nu și-a propus să fie ceea ce în HR este considerat  un „salary survey”. In plus, nivelele salariale despre care vorbim aici nu sunt strict pentru zona de SM deoarece, conform declarațiilor participanților sunt foarte puțini cei care își petrec 100% din timp în acest gen de activitați);

– Ne-a atras atentia faptul că, având în vedere declarațiile participanților, un Social Media Specialist pare să câștige mai mult decât un Social Media Manager;

– organizațiile în care lucrează specialiștii în SM sunt, în general, organizații mici, cu maxim 10 angajați, din zona comercială.

Accesează aici toată prezentarea:

Comentarii (1)
  1. […] alta despre HR-ul în Social Media de la noi şi, în scopul ăsta, au făcut un sondaj ale cărui rezultate au fost prezentate vineri. Am participat şi eu, ştiu, deci, întrebările. Puţin amestecat la […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

O nouă categorie de companii denumite „Leapfrogger” au comprimat transformarea digitală înregistrând o creștere de patru ori a veniturilor Veniturile companiilor cu cea mai mare deschidere către tehnologii precum inteligența artificială, cloud, Internetul lucrurilor (IoT) cresc la o rată de cinci ori mai mare în comparație cu organizațiile mai conservatoare din punct de vedere al […]

Detalii

JYSK, retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă, a atins 3000 de magazine în lume și se îndreaptă către următorul obiectiv de 5000 de magazine. Compania va avea nevoie, astfel, să atragă un număr mare de Directori de Magazin. Pe viitorii colegi, JYSK își propune să îi atragă printr-o campanie de Employer Branding bazată […]

Detalii

95% dintre companiile industriei vor aborda post-pandemie munca în sistem hibrid 56% dintre companii vor modifica birourile actuale și le vor transforma în spații dedicate întâlnirilor și socializării 77% dintre companii au crescut salariile în ultimul an Vaccinarea va impulsiona dezvoltarea industriei, însă 83% dintre companii nu vor condiționa întoarcerea de birou de vaccinare Asociația […]

Detalii

Articol de: Mircea Bozga, Partener Risk Assurance, PwC România și Alin Dăgădiță, Liderul echipei de Digital Identity, PwC România Companiile au accelerat digitalizarea cu o viteză surprinzătoare în ultimul an, devansând cu doi sau trei ani planurile pe care le aveau pentru următorii cinci ani, după cum spun peste 40% dintre executivii intervievați în sondajul […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter