Spune-mi o poveste ca sa invat
Fie ca este vorba de viata personala sau de cea profesionala, avem nevoie de povesti pentru a (ne) intelege si a invata. In training si pentru trainer, capacitatea de a spune povesti este una din caracteristicile si, respectiv, competentele esentiale care poate fi considerata un filtru efectiv in selectia programelor de dezvoltare celor mai eficiente.
Povestea si modul cum este ea spusa sunt esentiale si pentru orice prezentare (formala sau informala) si de calitatea lor poate depinde covarsitor impactul unui mesaj si gradul de penetrare si retentie a ideilor. Daca ati urmarit macar o data una din prezentarile de pe TED, probabil ca nu mai este nevoie sa va convingem de acest lucru.
Pentru ca ne plac povestile, dar si pentru ca suntem convinsi de importanta lor in procesele de intelegere si invatare (si implicit de crestere… organizationala si personala) va invitam sa parcurgeti azi un interviu despre forta povestilor si despre modul in care naratiunea vizuala poate aduce cu sine transformarea audientei.
Cateva din ideile care ne-au atras atentia in acest articol de pe ElearningCoach au fost:
1. Povestea poate fi utilizata in doua modalitati diferite in cadrul unei prezentari: ca baza structurala si/sau parghie de apel la emotii si, implicit, descarcare emotionala.
2. Povestea are cele mai multe sanse sa fie retinuta, repovestita si, atunci cand vine vorba de training, transformata in cunostinte specifice.
3. Povestea (din prezentare sau din sesiunea de training) trebuie sa includa contrastul. Prin contrast se clarifica ideile si se aseaza consecintele in context.
4. Un povestitor bun este cel care isi asuma o postura sincera si mai cu seama vulnerabila in fata audientelor de orice fel.
Citeste tot articolul Visual Storytelling si descopera cum poti folosi povestile pentru un proces de comunicare cu impact pe termen lung.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam