Interesul lui Lou Adler pentru candidatii pasivi si pentru modalitatile in care companiile pot construi relatii de calitate cu acestia in vederea unor proiecte de recrutare de succes nu mai este de mult o noutate. Daca ne gandim insa la aceasta idee in contextul recrutarii „sociale” si mai ales in legatura cu ceea ce inseamna LinkedIn, studiul pe care vi-l recomandam azi o sa vi se para cu siguranta foarte interesant.
La sfarsitul anului trecut, Lou Adler a derulat impreuna cu LinkedIn o cercetare pentru a descoperi (printre altele) cum se raporteaza cei care au deja un loc de munca la ideea de cautare a unui job nou. Cu alte cuvinte, cati dintre profesionistii prezenti cu profile pe LinkedIn sunt in cautare activa, cati sunt doar atenti la ceea ce se intampla pe piata si cati nu sunt deloc interesati de o schimbare?
Rezultatele au fost urmatoarele:
1. Doar 18% dintre profesionistii care aveau la momentul studiului un loc de munca erau in cautare activa a unui alt job, dar alti 60% erau dispusi sa discute despre o oportunitate interesanta.
2. Strategia de recrutare pe care Lou Adler o denumeste „early bird” are cele mai multe sanse sa dea roade (este vorba de atragerea candidatilor din primele momente ale intrarii lor pe piata).
3. Anunturile traditionale de joburi (afisate in medii traditionale) ajung doar la 23% din baza de candidati potential interesati si interesanti.
4. Candidatii in cautare activa sunt mai degraba cei cu o experienta limitata de munca.
5. Este foarte probabil ca Directorul de Operatiuni de care aveti nevoie sa nu fie printre candidatii activi.
6. Doar pentru ca nu sunt in cautare activa, nu inseamna ca profesionistii „pasivi” sunt multumiti cu locurile de munca pe care le au.
Descarca tot raportul LinkedIn Hiring Survey Whitepaper 2010 si descopera diferitele nivele de interes fata de schimbarea jobului ale candidatilor de care ai nevoie: Foarte activ, Semi activ, Tentat, Explorator si Super Pasiv.
Avand in vedere ca Exploratori sunt peste 40% din profesionistii de pe LinkedIn, s-ar putea sa fie nevoie sa iti revizuiesti strategia de recrutare pentru a ajunge mai devreme si mai usor la ei.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
DetaliiBusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
Detalii