Hot Now

Succesul în viața profesională – continuitate sau exemplaritate

16 04 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 4.243 afisari

Schimbările în viața profesională, cu particularitățile și fricile lor, ocupă un loc central în preocupările fiecăruia. Raționamentul din spatele deciziilor e îngreunat de amestecul (solicitat sau nu) al celor din jur (profesioniști sau doar apropiați). Logica ta trece prin furcile caudine ale avertismentelor, sfaturilor, protectivității unor persoane cu diferite povești și experiențe profesionale.

Toate sunt pline de înțelepciune și sens, și în urma lor se conturează  două mari căi prin care se poate atinge succesul în viața profesională: cea a continuității, și cea a exemplarității.

Prima se referă la o traiectorie ascendentă în cadrul unei profesii, beneficiază de o literatură bogată și a acaparat sensul termenului „carieră”. Succesul înseamnă parcurgerea a cât mai multe trepte ierarhice. Întreruperea acestei ascensiuni este considerată (de cel în cauză sau de cei din jur) drept ratare, eșec, neîmplinire profesională și personală. Detașarea în provincie intră sub aceleași auspicii.

A doua dimensiune, cea a exemplarității drumului spre succes, face trimitere la importanța fiecărei experiențe profesionale în economia aflării sau dezvoltării unei identități profesionale. Aceasta cale propune o achiziție permanentă de experiențe, de noi abilități și competențe, dobândirea de noi deprinderi și mai ales, lărgirea orizontului cultural. În mod nemijlocit, acest proces lung este formator de caractere („bildungsroman”). Ca exemplu poate fi luat Nikolai Tand, cu mențiunea că în cazul lui cele două căi s-au succedat („exemplaritatea” a fost baza „continuității”).

Ambele au provocările, satisfacțiile, temerile și farmecul lor. Nu trebuie să ne fie frică de schimbare. De temut sunt: lucrul făcut de mântuială, impostura, pregătirea insuficientă, lipsa curajului, suficiența.

Tentația riscului (specifică exemplarității) ascunde un pericol major. A sări fără noimă dintr-un domeniu într-altul, fără a dobândi competențe care să facă experiența relevantă, este neproductiv. În plus, o poate pune pe persoana în cauză într-o lumină proastă în fața angajatorilor.
Desigur, succesul schimbării e mai tangibil când vorbim, de exemplu, de un IT-st care se apucă de HR. Totuși, sunt și cazuri când succesul și șlefuirea caracterului unei persoane urmează unei traiectorii unice, frapante sau de-a dreptul… exemplare.

Indiferent de ce cale alegi, nu te mulțumi cu puțin si nu te da bătut! Succes!

Adauga comentariu

Cele mai noi

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii

Economia globală va avansa în 2021 cu aproximativ 5%, fiind cea mai rapidă rată de creștere înregistrată în secolul 21, urmând să revină la nivelul dinainte de pandemie până la finalul anului curent sau, cel târziu, până la începutul anului viitor, arată raportul PwC Global Economic Watch 2021. Deși economia globală în ansamblu își va […]

Detalii

Guvernul a decis completarea cadrului normativ ce vizează zilele libere plătite acordate părinţilor pentru supravegherea copiilor de până în 12 ani astfel încât să acorde dreptul la liberele plătite și din ianuarie 2021, până la finele anului școlar, în vară. Aceste libere se pot acorda doar în contextul în care școala se face online, iar […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter