Secțiune susținută de

Succesul organizatiei si implicarea angajatilor

Portal HR \ HR Pedia \ Succesul organizatiei si implicarea angajatilor

Contrar asteptarilor, succesul organizatiilor depinde de nivelul de implicare al angajatilor si nu invers. Aceasta este concluzia unui studiu Gallup care a scos inca o data in evidenta cat de important este capitalul uman in ecuatia rezultatelor financiare.

Iata si cateva din ideile care ne-au placut si care, credem noi, ar trebui sa fie mai mult decat o tema de gandire pentru organizatii:

1. Implicarea angajatilor (termenul din engleza, „engaged”, are un sens chiar mai generos decat „implicare”, este vorba de o combinatie de implicare cu dedicare si fidelitate) este direct corelata cu cresterea ratelor de retentie, performante financiare mai bune si fidelizarea clientilor.

2. Odata ce managerii vor constientiza legatura dintre performanta organizationala si nivelul de implicare al angajatilor, le va fi mai usor sa parcurga pasii necesari crearii unei culturi relevante in acest sens.

3. Nivelul de satisfactie al angajatilor cu jobul este la baza unor rezultate financiare bune si nu invers (cum am putea deduce printr-un rationament intuitiv).

4. Faptul ca angajatii implicati si dedicati sunt mai predispusi sa vina la munca, sa fie atenti cu clientii si sa creeze un mediu constructiv nu duce in mod direct la rezultate financiare mai bune. Legatura este, mai degraba, una indirecta dar imposibil de contestat, arata studiul.

5. Ideea ca organizatiile care vor sa aiba succes ar trebui in primul rand sa se preocupe de angajati pentru ca rezultatele financiare vin dupa aceea in mod firesc. Perceptiile angajatilor despre munca si calitatea mediului in care lucreaza sunt esentiale pentru succesul organizatiei in ansamblu.

6. Cele 12 elemente ale unui management de succes.

7. Primul indicator pentru performanta organizatiei ar trebui sa fie perceptia angajatilor. Apoi trebuie luate in calcul aspectele asupra carora managerii si angajatii pot avea un impact. Trebuie implementate si programe de dezvoltare pentru ca managerii sa inteleaga cum pot face ca schimbarea buna sa se intample. Iar ciclul acesta trebuie repetat cu consecventa pentru a asigura succesul financiar prognozat.

Citeste tot articolul pentru a vedea detalierea rezultatelor studiului Gallup aici.



Data articol: noiembrie 10, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam