Cu toate că telemunca are o reglementare în legislația noastră încă de acum aproape trei ani, Legea nr. 81/2018, dovedită extrem de utilă când, acum un an de zile, a venit un îndemn oficial, odată cu instalarea stării de urgență, la trimiterea angajaților să lucreze de acasă, acolo unde e posibil, legea are în continuare anumite lipsuri pe cel puțin două aspecte importante ale acestei munci: pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM) și pe cea de prelucrare a datelor și de securitate a informațiilor cu care operează angajații.
”Telemunca a venit cu serie de riscuri noi, care nu au fost până acum pe agenda departamentului de sănătate și securitate în muncă, sau cu exacerbarea unor riscuri existente. Vă dau două exemple: sănătatea mintală (gestionarea stresului, riscul de burnout) și creșterea riscului de dezvoltare a afecțiunilor musculo-scheletale. Din această perspectivă, inițiativele angajatorilor pentru menținerea stării de bine a angajaților se pot transforma chiar în obligații pentru aceștia. Trebuie să existe o evaluare a riscurilor legate de telemuncă făcută de specialiștii în sănătate și securitate în muncă, iar în funcție de această evaluare medicul de medicina muncii poate propune măsuri de prevenție”, spunea, de pildă, Ioana Cercel, avocat D&B David și Baias SCA, cu ocazia webinarului ”Munca viitorului. Provocări & soluții”, organizat de PwC România și D&B David și Baias la începutul acestei luni.
Legea 81 conține aspecte ce țin de sănătatea și securitatea în muncă, completându-se, în mod firesc, cu restul reglementărilor general aplicabile din domeniul SSM. Cu toate acestea, nicio reglementare nu se apleacă în mod deosebit pe problemele reale cu care se pot confrunta cei care muncesc deja de ceva vreme numai acasă.
Citește tot articolul pe Avocatnet: Telemunca pe termen lung: Aspecte practice la care ar trebui să fie mai atente firmele
Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director vânzări, vor face parte din echipa de senior management Flanco Mirela Petruș a preluat conducerea departamentului de HR al retailerului Începând cu luna mai, Flanco Retail a extins echipa de senior management a companiei cu doi noi membri. Astfel, Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director […]
DetaliiAutor: Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului de Impozit pe venit si contribuţii sociale, EY România Directiva (UE) 2023/970 din 10 mai 2023, denumită în continuare „Directiva”, reprezintă o inițiativă majoră adoptată de Parlamentul European și de către Consiliu în cadrul eforturilor de combatere a inegalităților de gen. Conform statisticilor furnizate de Eurostat, observăm că o […]
DetaliiFinalul anului universitar înseamnă, pentru mulți tineri, inițierea unui proces de căutare a unui loc de muncă, unii dintre ei fiind la primul demers de acest fel. Companiile fac și ele eforturi să atragă tineri interesați să evolueze pe plan profesional sau să-și înceapă cariera, mai ales în condițiile în care rata de ocupare pe […]
DetaliiExperiența angajaților, parcursul lor în organizație – de la recrutare și până la exit interview -, nevoile acestora într-o piață a muncii post-pandemie, digitalizarea departamentului de HR și integrarea inteligenței artificiale în activitățile angajaților sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating […]
Detalii