Secțiune susținută de

Tendinte HR la altii

Portal HR \ Actual \ Tendinte HR la altii

Despre ce au vorbit in 2009 si continua sa vorbeasca site-urile internationale de HR?

Care sunt problemele cu care se confrunta (si) ei?

Pe plan international, in 2009, site-urile de resurse umane au adus si ele de nenumarate ori in discutie criza economica si efectele sale asupra tuturor zonelor cheie din HR.

Cateva subiecte s-au conturat insa cu predilectie si s-au asezat in contexte clare, atat din punct de vedere teoretic, cat si functional.

S-a vorbit si se vorbeste intens despre:

  • retelele sociale si impactul lor in zona de HR;
  • managementul talentelor in perioade de criza;
  • efectele recesiunii asupra relatiei dintre angajator si angajat.

DE CE RETELE SOCIALE? PRINTRE ALTELE…

  • Pentru ca deja nu mai sunt un fenoment izolat, ci un factor de normalitate;
  • Pentru ca un proces de recrutare adaptat nevoilor si vremurilor actuale pierde mult din eficienta daca nu le ia in considerare;
  • Pentru ca un brand de angajator se creeaza din ce in ce mai mult (si) online;

Afla de ce:

O strategie de recrutare prin intermediul retelelor sociale imbunatateste calitatea candidatilor si implicit a angajatilor, asigura o amortizare mai buna a investitiei, imbunatateste rata de acceptare a ofertelor de angajare si are si multe alte beneficii de luat in considerare, detaliate in articolul de pe ERE al lui John Sullivan, The Many Benefits of Social Network Recruiting – Making a Compelling Business Case.

Strategiile de recrutare disponibile prin intermediul retelelor sociale se incadreaza in 3 categorii mari: cu focus limitat, cu arie de acoperire extinsa si organizationale. Afla si care sunt cele mai eficiente in articolul de pe ERE al lui John Sullivan, Understanding The Available Social Media Recruiting Strategies Part 1 & 2.

Linkedin-ul nu este doar un instrument de trimitere de mesaje mai pre(ten)tios, ci o adevarata sursa de resurse pentru activitatea de recrutare, in webinar-ul inregistrat al lui Lou Adler.

Medii de comunicare precum blogul si podcast-ul pot fi si ele utilizate in procesele de recrutare, rezultatele fiind cel putin interesante. Daca vrei sa vezi cat de des sunt folosite si care ar fi avantajele, citeste acum studiul disponibil pe Toolbox for HR.

Blogul poate fi utilizat (si) ca vehicul de employer branding. Citeste blogul Staffing Managerului de la Microsoft

HR-ul joaca un rol critic in construirea brandului de angajator, cu atat mai mult de luat in considerare in vremuri de criza. Asculta podcast-ul CIPD.

E important sa iti evaluezi performanta ca recrutor intern avand in vedere costurile proceselor de recrutare pe care le derulezi. onteaza mai mult cat a costat sa il gasim/ angajam sau calitatea angajatului? Afla citind Cost per hire vs. quality of hire, articolul de pe ERE al lui Lou Adler

ANGAJATORUL FATA IN FATA CU (TALENTUL) ANGAJATUL(UI)

In perioade de tensiune, stres (a se citi criza), organizatiile reactioneaza ca oamenii… iau decizii mai mult sau mai putin inspirate, cauta sa rezolve punctual o problema si uita sa analizeze impactul unor schimbari in viitor… sau prefera sa nu se gandeasca la consecinte pentru ca intotdeauna problema de azi e mai grava decat orice ar putea aduce viitorul… macar si pentru simplul fapt ca trebuie rezolvata ACUM.

Criza schimba in mod inevitabil relatia dintre angajator si angajat. O criza financiara sfarseste (sau incepe?) intr-o criza de incredere.

Concluzii de la ei… utile si la noi…

  • in criza, companiile taie costuri dar… si capital de incredere;
  • sentimentul apartenentei la o organizatie tinde sa fie inlocuit de inertie si de multe ori chiar teama de schimbare… motivatiile ramanerii pe un anumit post sunt pur negative;
  • multi dintre cei carora li se dau ore/ zile libere neplatite vor ajunge la o concluzie simpla: nu merita sa imi investesc energiile in sustinerea organizatiei in care lucrez (desi in criza asta ar trebui sa se intample), ci mai degraba in identificarea altor modalitati de sustinere (financiara si nu numai) a mea si a celor apropiati (de unde aparitia business-urilor proprii, initiativelor complet diferite de ceea ce ofera mediul corporatist);
  • intr-un studiu facut de Human Capital Institute in colaborare cu Monster, 84% dintre angajatori considera ca angajatii lor sunt loiali si multumiti ca au un job, in timp ce doar 58% dintre angajati sunt de aceeasi parere.
  • ca angajat, mai mult decat oricand, pot decide in timp de criza ca talentele mele pot fi folosite cu spor… in alta parte. Ideea de job full-time devine astfel volatila.

Mai multe pe unul dintre blogurile Harvard Business Publishing, Tammy Erickson, sau pe cel al lui Eric Shannon de pe ERE.

Data articol: septembrie 30, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam