Tipologii de candidati
Ca evaluator este esential sa controlati in permanenta discutia din timpul interviului. Atunci cand candidatul preia controlul (fie datorita agresivitatii excesive sau pasivitatii deranjante) este foarte putin probabil sa reusiti in continuare sa obtineti informatiile de care aveti nevoie pentru a evalua corect.
In articolele de mai jos sunt prezentate cateva din modalitatile de contracarare a comportamentelor candidatilor, comportamente care pot afecta calitatea interviului.
Inainte de a pune insa in aplicare oricare dintre aceste recomandari, nu uitati cele trei reguli de aur ale interviului:
- Interviul este cu atat mai util cu cat se desfasoara sub forma unei discutii relaxate.
- Indiferent de situatie, persoana din fata dumneavoastra trebuie tratata cu respect.
- Indiferent de atitudinea/ comportamentul candidatului din fata dumneavoastra, aveti intotdeauna in vedere posibilitatea ca aceste comportamente sa fie in principal consecinta emotiilor si implicit a mizei interviului.
Afla mai multe despre:
In realitate, candidatii fac dovada de amestecuri subtile de comportamente. Putem astfel intalni un Vorbaret-Agresiv, un Evaziv-Emotiv sau chiar si un Evaziv-Agresiv.
Este esential ca indiferent de situatie sa nu raspundem la comportamente cu acelasi gen de atitudine si sa urmarim cu flexibilitate planul de interviu pe care l-am elaborat la initierea procesului de recrutare.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam