Top priorități în HR (IMM & Start-up world)
La ce moment de timp este relevant pentru o organizație nouă să fie atentă la angajații săi? Este una din întrebările primite care ne-au blocat. Am crezut și promovat întotdeauna importanța atenției asupra oamenilor si am construit acest bias conform căruia, toate organizațiile știu deja asta, de aici si momentul de blocaj. Perspectivele însă sunt multiple:
- Mai întâi definești produsul / serviciu, apoi go to market, completezi canvas și la un moment dat, te gândești și de ce oameni ai nevoie
- Testezi ideea în piață, strângi feedback de la potențialii clienți și după vezi ce roluri ai avea nevoie
- Definești procesele, acoperi tot ce poți singur și pentru ce nu poți face singur, cauți oameni
Și lista poate continua. Plecând de la aceste perspective, am scris în acest articol top 5 lucruri cărora orice organizație mică sau mijlocie trebuie să acorde mai multă atenție.
1. Angajează întotdeauna oameni mai deștepți decât tine
De curând am citit un pasaj din Steve Jobs în care spunea “A players hire A+ players; B players hire C”. Există un grad de disconfort când colegii de echipă sau angajații sunt percepuți ca fiind “mai deștepți”. Lucru care are probabil mai multă legătură cu o nesiguranța personală decât cu dorința de a fi înconjurat de oameni inteligenți.
Pentru eventuale investiții, un criteriu foarte important este echipa. Mai specific, capacitatea fiecărui individ din acea echipă de a contribui la creșterea business-ului prin propriile cunoștințe și capacitați.
2. Nu există candidați perfecți, din fericire
Avem tendința de a căuta acest profil “perfect”, care știe tot ce avem nevoie să știe ba chiar a mai făcut asta în două – trei locuri. Din experiența noastră, acești candidați perfecți sunt unicorni, un mit urban, și asta este un lucru bun!
De ce ar fi un lucru bun? În primul rând pentru că a aduce un coleg nou care trebuie să facă exact ce a mai făcut și înainte înseamnă a-i oferi un mediu care să nu-l provoace. În al doilea rând pentru că motivația de a crește și a se dezvolta (acolo unde sunt gap-uri) sunt mult mai importante decât cunoștințele deja acumulate. În special pentru că aprofundează aceste subiecte în contextul noului rol și poate corela noile cunoștințe cu nevoile organizației.
3. Cultura organizației este cheia către performanța angajaților
Maya Angelou spune că “People may not remember exactly what you did, or what you said, but they will always remember how you made them feel.”. Aplicând această perspectivă și pe organizații, este ușor să deducem faptul că printre cele mai importante lucruri pentru orice angajat este cum se simte la locul de muncă.
În mediul start-up / IMM, unde beneficiile materiale depășesc foarte rar potențialele beneficii din mediul corporate, dificultatea atragerii celor mai buni profesioniști este și mai mare. Iar provocările au în spate responsabilitatea întregii organizații.
Concluzia noastră este simpla, acea potrivire valorică sau aliniere culturală este critică pentru a avea colegi motivați și dornici de a construi împreună.
4. Dacă îți dorești colegi talentați care să performeze, a venit momentul să îi cauți
Profesioniștii pe care îi căutam cu toții, talentați, performanți, motivați, dornici să mute munți nu sunt ușor de găsit. Este o competiție extraordinară și există departamente și organizații întregi pe urmele lor (headhunting).
Așteptarea ca brand-ul organizației tale să îi atragă și să vină ei spre tine nu este una realistă. Proactivitatea în căutarea și găsirea acestora este importantă, iar pentru asta există deja Jobful.
5. Oferă libertate oamenilor care știu mai bine decât tine ce au de făcut
A angaja un profesionist pentru a-i spune ce și cum să facă este echivalent cu a închiria o mașină de curse limitată la 40km / oră. Șansele ca acel profesionist să știe mai bine cum poate ajunge la rezultate, pe aria lui de expertiză sunt aproape de 100%. Un brief în care îi este limitat “cum”-ul îi va limita atât potențialul cât și creativitatea. Din experiența noastră, libertatea și încrederea contribuie la performanța unui profesionist mai mult decât oricare alți factori.
Citește tot articolul pe Jobful (prima platformă de recrutare din România bazată pe gamificare): Topul nostru pentru priorități în HR (IMM & Start-up world)
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam