Hot Now

Top priorități în HR (IMM & Start-up world)

26 10 2018, Portal HR , Comenteaza, 596 afisari

La ce moment de timp este relevant pentru o organizație nouă să fie atentă la angajații săi? Este una din întrebările primite care ne-au blocat. Am crezut și promovat întotdeauna importanța atenției asupra oamenilor si am construit acest bias conform căruia, toate organizațiile știu deja asta, de aici si momentul de blocaj. Perspectivele însă sunt multiple:

  • Mai întâi definești produsul / serviciu, apoi go to market, completezi canvas și la un moment dat, te gândești și de ce oameni ai nevoie
  • Testezi ideea în piață, strângi feedback de la potențialii clienți și după vezi ce roluri ai avea nevoie
  • Definești procesele, acoperi tot ce poți singur și pentru ce nu poți face singur, cauți oameni

Și lista poate continua. Plecând de la aceste perspective, am scris în acest articol top 5 lucruri cărora orice organizație mică sau mijlocie trebuie să acorde mai multă atenție.

1. Angajează întotdeauna oameni mai deștepți decât tine

De curând am citit un pasaj din Steve Jobs în care spunea “A players hire A+ players; B players hire C”. Există un grad de disconfort când colegii de echipă sau angajații sunt percepuți ca fiind “mai deștepți”. Lucru care are probabil mai multă legătură cu o nesiguranța personală decât cu dorința de a fi înconjurat de oameni inteligenți.

Pentru eventuale investiții, un criteriu foarte important este echipa. Mai specific, capacitatea fiecărui individ din acea echipă de a contribui la creșterea business-ului prin propriile cunoștințe și capacitați.

2. Nu există candidați perfecți, din fericire

Avem tendința de a căuta acest profil “perfect”, care știe tot ce avem nevoie să știe ba chiar a mai făcut asta în două – trei locuri. Din experiența noastră, acești candidați perfecți sunt unicorni, un mit urban, și asta este un lucru bun!

De ce ar fi un lucru bun? În primul rând pentru că a aduce un coleg nou care trebuie să facă exact ce a mai făcut și înainte înseamnă a-i oferi un mediu care să nu-l provoace. În al doilea rând pentru că motivația de a crește și a se dezvolta (acolo unde sunt gap-uri) sunt mult mai importante decât cunoștințele deja acumulate. În special pentru că aprofundează aceste subiecte în contextul noului rol și poate corela noile cunoștințe cu nevoile organizației.

3. Cultura organizației este cheia către performanța angajaților

Maya Angelou spune că “People may not remember exactly what you did, or what you said, but they will always remember how you made them feel.”. Aplicând această perspectivă și pe organizații, este ușor să deducem faptul că printre cele mai importante lucruri pentru orice angajat este cum se simte la locul de muncă.

În mediul start-up / IMM, unde beneficiile materiale depășesc foarte rar potențialele beneficii din mediul corporate, dificultatea atragerii celor mai buni profesioniști este și mai mare. Iar provocările au în spate responsabilitatea întregii organizații.

Concluzia noastră este simpla, acea potrivire valorică sau aliniere culturală este critică pentru a avea colegi motivați și dornici de a construi împreună.

4. Dacă îți dorești colegi talentați care să performeze, a venit momentul să îi cauți

Profesioniștii pe care îi căutam cu toții, talentați, performanți, motivați, dornici să mute munți nu sunt ușor de găsit. Este o competiție extraordinară și există departamente și organizații întregi pe urmele lor (headhunting).

Așteptarea ca brand-ul organizației tale să îi atragă și să vină ei spre tine nu este una realistă. Proactivitatea în căutarea și găsirea acestora este importantă, iar pentru asta există deja Jobful.

5. Oferă libertate oamenilor care știu mai bine decât tine ce au de făcut

A angaja un profesionist pentru a-i spune ce și cum să facă este echivalent cu a închiria o mașină de curse limitată la 40km / oră. Șansele ca acel profesionist să știe mai bine cum poate ajunge la rezultate, pe aria lui de expertiză sunt aproape de 100%. Un brief în care îi este limitat “cum”-ul îi va limita atât potențialul cât și creativitatea. Din experiența noastră, libertatea și încrederea contribuie la performanța unui profesionist mai mult decât oricare alți factori.

Citește tot articolul pe Jobful (prima platformă de recrutare din România bazată pe gamificare): Topul nostru pentru priorități în HR (IMM & Start-up world)

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE în parteneriat cu Dell Technologies și Intel organizează joi, 16 iulie, între orele 16:00-17:30, evenimentul online cu tema “Leading Change for the Digital Future” care are loc sub umbrela CIO Talks. În ultimele luni am conștientizat cu toții că acum, mai mult ca niciodată, tehnologia trebuie să se afle în […]

Detalii

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter