Secțiune susținută de

Tu ce faci în fiecare zi?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Tu ce faci în fiecare zi?

Cei care au fost vreodată concediați știu că puține momente din viața profesională se pot compara cu cel în care ești informat că serviciile și prezența ta nu mai sunt dorite. Situația devine și mai dificilă atunci când nu primești o explicație clară a motivelor pentru care ești concediat și când senzația cu care pleci este aceea că, de fapt, a fost vorba de o lipsă de „chimie” cu superiorul direct sau cu un membru cheie al echipei.

De curând, un articol pe care l-am citit pe LinkedIn ne-a ajutat să rememorăm toate momentele din discuțiile de consiliere când a trebuit să ajutăm profesioniști să treacă peste un astfel de moment dificil, să-i ajutăm să înțeleagă cum se împarte vina și cum să gestioneze sentimentul de inutilitatea profesională. Însă dincolo de universul vieții profesionale, depresia și incapacitatea de readaptare la mediul înconjurător (care apar adesea după ce o persoană este concediată) nu mai sunt de competența noastră.

Rămânând însă în limitele universului muncii și traseului profesional, articolul despre care vorbeam mai devreme poate fi util pentru punerea la punct a unui plan care să ajute profesionistul aflat în criză să depășească mai ușor concedierea, să învețe ceva din această experiență și, mai ales, să-și găsească un alt rost profesional într-un timp optim.

Așadar, dacă ați trecut de curând printr-o astfel de experiență, nu uitați să vă repetați cât de important este să fiți prezenți, să faceți lucruri care nu doar vă țin mintea ocupată dar care vă ajută, efectiv, să faceți pașii către ceea ce urmează. Iată câteva sugestii:

1. Ajutați două persoane să se cunoască pentru a realiza ceva pe plan profesional (poate să fie vorba și de contacte virtuale)

2. Scrieți în fiecare zi, notați-vă ideile/știrile care vă interesează. (Am adăuga noi aici: descoperiți lucruri noi în fiecare zi cercetând aspecte critice din zona de interes profesional, aflând mai mult despre companiile care vă atrag etc.)

3. Împărtășiți informații cu cei care ar putea fi interesați (nu uitați de grupurile de pe LinkedIn și de avantajele implicării în discuții).

4. Trimiteți măcar 3 e-mailuri pe zi către persoane cheie din rețeaua de contacte, profesioniști care vă pot ajuta să faceți pasul următor (evident, nu trimiteți mailuri către aceleași persoane în fiecare zi :-)).

Descoperiți mai multe idei despre ce puteți face în fiecare zi pentru a vă face simțită prezența, mai ales în momentele în care atât profesional cât și personal nu prea simțiți nevoia de a face asta, citind tot articolul Just Show Up.

Data articol: decembrie 11, 2014

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam