4 din 10 români își propun să-și schimbe locul de muncă în 2024 arată un nou studiu
La începutul lui 2024, Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel național, pentru a afla care sunt așteptările și speranțele românilor de la noul an, dar și modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfășurat în urmă cu un an.
Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, 47% dintre români nu adoptă nici o perspectivă optimistă, nici una pesimistă în privința anului 2024, acest sentiment de neutralitate evidențiind un echilibru fragil între speranță și incertitudine. Pe de altă parte, 34% dintre respondenți și-au manifestat optimismul, iar 19% pesimismul privind noul an.
Femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbații (30%), iar raportat la categoriile de vârste, cele două extreme, tinerii între 18-24 ani (43%) și persoanele mature peste 55 ani (45%) se diferențiază ca fiind mai optimiste.
Despre speranțele și anxietățile românilor de la noul an
Dacă ne concentrăm pe așteptările românilor pentru începutul noului an, observăm că optimismul în ceea ce privește îmbunătățirea situației financiare personale se situează în frunte (34%), cu o prezență semnificativ mai mare în rândul femeilor (39% față de 28% bărbați) și al tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani (53%). Pe de altă parte, nivelul de pesimism atinge cote ridicate în ceea ce privește evoluția țării în următorul an, cu diminuarea nivelului de corupție (64%), scăderea inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice a țării (50%) fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat în următoarele 12 luni.
În ceea ce privește intențiile din sfera personală și de familie, 13% dintre români plănuiesc să se căsătorească sau să se logodească în 2024, în timp ce 32% nu au astfel de planuri, în special cei cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani (46%) și tinerii între 18 și 24 de ani (43%). De asemenea, 10% dintre respondenți intenționează să aibă un copil în noul an, cu un procent semnificativ mai mare în rândul celor cu vârste între 35 și 44 de ani (17%).
În ceea ce privește cariera și sfera profesională, 4 din 10 români își propun să își schimbe locul de muncă în 2024. Mai precis, 27% dintre aceștia își doresc un nou angajator, în special persoanele cu vârste între 44 și 55 de ani, iar 13% doresc să își deschidă o afacere, în special tinerii între 25 și 34 de ani (28%).
În plus, un sfert dintre români declară că intenționează să își schimbe domiciliul în 2024, fie că se mută într-o altă locuință din aceeași localitate (11%), într-o altă localitate din țară (10%) sau chiar în străinătate (4%).
Cât de (ne)mulțumiți sunt românii de viețile lor?
Măsurând nivelul de satisfacție cu diferitele aspecte din viața de zi cu zi, aflăm că românii sunt cei mai mulțumiți de relațiile interpersonale pe care le au cu familia (75%), cu persoanele apropiate (66%) sau de relațiile sentimentale (65%). Ca tendință, persoanele cu venituri mici (sub 2000 RON) se declară în mai mică măsură mulțumiți cu relațiile sentimentale (50%).
Cele mai mici scoruri de satisfacție au fost înregistrate de aspecte ce țin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulțumire cu locul de muncă (51%) și situația financiară prezentă (46%). Cei mai nemulțumiți de situația financiară sunt persoanele mature peste 55 ani (34%).
Planurile și rezoluțiile românilor pentru noul an
Topul rezoluțiilor pentru noul an este similar celui de anul trecut, cei mai mulți dintre români dorindu-și să călătorească mai mult (34%), să își petreacă mai mult timp cu familia (32%) sau să mănânce mai sănătos (27%).
Pentru persoanele care au copii, nevoia de a petrece mai mult timp alături de familie este mai importantă (42% vs. 23% în cazul celor fără copii), iar pentru cei cu vârste între 44-55 ani dorința de a călători mai mult (47% vs. 34% total eșantion).
Dacă ne îndreptăm atenția către tineri, cei între 25-34 ani își doresc în mai mare măsură să participe la cursuri de dezvoltare personală (23% vs. 11% total eșantion), iar reprezentanții generației Z (19-24 ani) să meargă la sala de fitness (19% vs. 12% total eșantion)
În cazul persoanelor de peste 55 ani, dorința de a acorda mai mult timp pasiunilor lor (21%) și de a merge mai des la biserică (17%) sunt semnificativ mai importante decât pentru total eșantion (15%, respectiv 10%).
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam