Hot Now

Contractul de telemuncă: Ce va conține în plus față de un contract de muncă obișnuit

05 03 2018, Avocatnet , Comenteaza, 4.263 afisari

Vor exista zece elemente obligatorii pentru contractele de muncă încheiate cu telesalariați, potrivit proiectului de lege care va introduce curând regimul telemuncii în România, în premieră. Regulile de încheiere și modificare ale unui contract de muncă nu se vor modifica, sursa de inspirație legislativă fiind tot Codul muncii, dar omiterea uneia dintre acele zece clauze specifice telemuncii va putea să-i aducă angajatorului amenzi de mii de lei.

Telemunca va presupune o nouă modalitate de organizare a muncii: în loc să vină la birou, telesalariatul va lucra din altă parte, folosindu-se de tehnologie – de acasă, de exemplu. Legiferarea telemuncii se apropie cu pași repezi de punctul final – intrarea în vigoare a Proiectului de lege privind reglementarea activității de telemuncă, tot ce mai lipsește pentru asta fiind aprobarea prin decret de către șeful statului și publicarea legii în Monitorul Oficial.

Ca să vorbim de telemuncă așa cum prevede acest proiect legislativ, trebuie să nu scăpăm din vedere că aceasta va presupune ca între salariat și angajator să existe un contract de muncă special adaptat pentru telemuncă, adică conținând anumite clauze specifice. Dacă se va modifica un contract de muncă deja existent, făcându-se un act adițional, aceste clauze vor trebui cuprinse obligatoriu în act, scrie în proiect.

Citește tot articolul aici: Contract de telemuncă: Ce va conține în plus față de un contract obișnuit de muncă

Adauga comentariu

Cele mai noi

Finalul anului universitar înseamnă, pentru mulți tineri, inițierea unui proces de căutare a unui loc de muncă, unii dintre ei fiind la primul demers de acest fel. Companiile fac și ele eforturi să atragă tineri interesați să evolueze pe plan profesional sau să-și înceapă cariera, mai ales în condițiile în care rata de ocupare pe […]

Detalii

Experiența angajaților, parcursul lor în organizație – de la recrutare și până la exit interview -, nevoile acestora într-o piață a muncii post-pandemie, digitalizarea departamentului de HR și integrarea inteligenței artificiale în activitățile angajaților sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating […]

Detalii

Un robot poate suplini lipsa a patru manipulatori de produse şi materiale Roboţii mobili sunt capabili să transporte sarcini de până la 1.350 de kg Baza de roboți va creşte constant cu 30-40% în următorii ani Roboţii mobili autonomi pot fi o alternativă prin care companiile din România pot să depăşească criza de personal necesar […]

Detalii

După ce, la finalul anului trecut, a fost anunțată deblocarea a 90.000 de posturi vacante din aparatul de stat, luna mai a venit cu vestea înghețării angajărilor în instituțiile publice, până la sfârșitul anului. Luna aprilie pare, astfel, să fi fost ultima în care numărul de joburi noi scoase în piață a depășit pragul de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter