Secțiune susținută de

Gen Z și interacțiunile față în față la birou

Portal HR \ Actual \ Gen Z și interacțiunile față în față la birou
HR analytics

Un articol publicat de HR Executive prezintă un sondaj realizat de ResumeBuilder.com care explică cum pe măsură ce angajatorii solicită tot mai des angajaților să revină la birou pentru a construi cultura organizațională și a stimula inovația, angajații din Generația Z experimentează pentru prima dată un mediu de lucru, dat fiind că mulți au intrat pe piața muncii în timpul pandemiei.

Un procent de 46% dintre angajații din Generația Z afirmă că au avut interacțiuni incomode față în față cu colegii după revenirea la birou, unele dintre acestea fiind descrise drept „ciudate”, ceea ce i-a făcut să se simtă chiar înfricoșați. Interacțiunile includ colegi care îi fixează cu privirea, stau prea aproape sau depășesc limitele fizice, explică Julia Toothacre, strateg în carieră și realizare de CV-uri la ResumeBuilder.com. Conform sondajului—care a intervievat 557 de angajați din companii ce au impus prezența la birou cel puțin o dată pe săptămână—aproape 40% dintre angajații din Generația Z raportează că au fost victime ale hărțuirii la locul de muncă de la revenirea la birou, în timp ce acest procent este de 21% pentru restul angajaților.

Cum poate fi ajutată Generația Z în fața interacțiunilor de la birou considerate incomode

În primul rând, Generația Z tinde să aibă abilități incipiente în procesarea sentimentelor incomode și dezvoltarea unei toleranțe față de acestea, notează Kelly Kinnebrew, psiholog clinic și organizațional, în articolul său „Criza gestionării Generației Z”. Acest lucru poate fi, parțial, rezultatul tendințelor generaționale de parenting care au dus la o supraprotecție în copilărie. Acum, după ani de muncă virtuală—care poate necesita seturi diferite de abilități și stiluri de comunicare față de munca față în față—ei navighează noi modalități de interacțiune cu colegii și emoțiile pe care le generează aceste interacțiuni.
„Ceva care ar putea părea ciudat și care ar provoca disconfort unei persoane, poate să nu fie mare lucru pentru o altă persoană, mai ales dacă aceasta a fost în câmpul muncii de ceva timp și este obișnuită cu comentarii neglijente,” spune Julie Toothacre de la ResumeBuilder.com. „Dar Generația Z este nouă în mediul de birou și nu tolerează bine comentariile.”

Instrumente pentru dezvoltarea rezilienței emoționale
Liderii de resurse umane pot colabora cu managerii pentru a ajuta Generația Z să își proceseze mai bine emoțiile atunci când se confruntă cu situații jenante sau care induc teamă, spun experții. De exemplu, liderii de resurse umane pot oferi diferite tipuri de jurnale, unde sunt încurajați să scrie ori de câte ori apare un incident incomod, descriind ce s-a întâmplat, cum s-au simțit și de ce s-au simțit așa.

Instruire și educație legată de comportament
Deși Generația Z poate să nu aibă la fel de multă experiență ca generațiile anterioare în procesarea emoțiilor la locul de muncă, în general ei sunt mai conștienți de sine și au o toleranță mai scăzută pentru hărțuire și alte comportamente nepotrivite, spune Matt Enhard, partener de conducere la Summit Search Group, în raportul ResumeBuilder.

„Este foarte posibil ca și alte generații să experimenteze hărțuire sau toxicitate la aceleași rate ca și profesioniștii din Generația Z, dar Generația Z este pur și simplu mai dispusă să le semnaleze,” spune Enhard. „Sunt mai sceptici față de modelul tradițional de muncă.”

Pentru a ajuta toți angajații să înțeleagă ce consideră compania comportament adecvat, HR-ul poate oferi instruiri privind eticheta de birou—de la cum să te îmbraci la cum să vorbești cu ceilalți—spune Toothacre, împreună cu instruiri complete împotriva hărțuirii și pentru prevenirea abuzului sexual.

Liderii de resurse umane pot oferi, de asemenea, instruiri specifice pentru a ajuta angajații să identifice hărțuirea sexuală și să înțeleagă procedurile de raportare, conform unui raport din International Journal of Human Resources Development and Management privind angajații din Generația Z și hărțuirea sexuală. Conform raportului, Generația Z tinde să discute despre hărțuirea sexuală de la locul de muncă cu membrii familiei și prietenii, mai degrabă decât cu HR-ul—dar pot fi îndemnați să depună o plângere după ce altcineva a făcut acest lucru.

Crearea unui mediu sigur pentru raportare
Deși angajații din Generația Z sunt, în general, conștienți de politicile și procedurile împotriva represaliilor la locul de muncă, peste 47% se tem încă de represalii, comparativ cu 42% dintre cei din generația Baby Boomers, conform raportului Ethical Culture din 2023 al Ethisphere, care a chestionat 2 milioane de angajați din întreaga lume. Raportul a constatat că 41% dintre angajații din Generația Z nu cred că vor rămâne anonimi dacă depun o plângere, în comparație cu 32% dintre Baby Boomers.

Pentru a combate acest lucru, liderii de resurse umane trebuie să dezvolte o cultură în care angajații sunt încurajați să vorbească, lucru întărit prin comportamente pozitive și responsabilitate, afirmă raportul. De exemplu, spune Toothacre, organizațiile pot oferi o platformă anonimă prin care angajații pot trimite plângeri despre incidente care i-au făcut să se simtă incomod sau care ar putea fi considerate hărțuire sau bullying.

Data articol: octombrie 17, 2024
Jurnalistă cu peste 12 ani de presă, în continuă căutare de povești și oameni care schimbă lumea prin educație și inovație, pasionată de istorie gastronomică și cultură.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam