Hot Now

Încetarea contractului de muncă – aspecte de reținut pentru angajatori

11 06 2019, Avocatnet , Comenteaza, 464 afisari

Posibilă numai în cazurile prevăzute expres de Codul muncii, încetarea de drept a contractelor de muncă trebuie constatată în condițiile și termenele prevăzute de lege. Cazurile de încetare de drept prevalează chiar și atunci când vorbim de suspendarea raportului de muncă și există în lege, mai nou, prevederi referitoare la continuarea raportului de muncă, excepțional de la încetarea de drept a contractului, în cazul salariaților care nu vor să se pensioneze pentru limită de vârstă. Iată, în cele ce urmează, câteva aspecte foarte importante pentru orice angajator:

Încetarea de drept a contractului de muncă este a treia modalitate prin care un raport de muncă se poate termina, celelalte două fiind manifestări de voință ale părților sau ale uneia ori celeilalte părți (angajatul și angajatorul). Conform Codului muncii, încetarea de drept se întâmplă numai în cazurile prevăzute, altfel spus, nu e posibil să catalogăm o altfel de terminare a contractului ca încetare de drept dacă nu e vorba de unul dintre cazurile prevăzute de lege.

 1.  Când? Într-un material recent, punctam aceste situații în care contractul de muncă încetează de drept sau automat cum îi mai spun unii.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Încetarea de drept a contractului de muncă: Aspecte importante pentru angajatori

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter