Hot Now

Încetarea contractului de muncă – aspecte de reținut pentru angajatori

11 06 2019, Avocatnet , Comenteaza, 483 afisari

Posibilă numai în cazurile prevăzute expres de Codul muncii, încetarea de drept a contractelor de muncă trebuie constatată în condițiile și termenele prevăzute de lege. Cazurile de încetare de drept prevalează chiar și atunci când vorbim de suspendarea raportului de muncă și există în lege, mai nou, prevederi referitoare la continuarea raportului de muncă, excepțional de la încetarea de drept a contractului, în cazul salariaților care nu vor să se pensioneze pentru limită de vârstă. Iată, în cele ce urmează, câteva aspecte foarte importante pentru orice angajator:

Încetarea de drept a contractului de muncă este a treia modalitate prin care un raport de muncă se poate termina, celelalte două fiind manifestări de voință ale părților sau ale uneia ori celeilalte părți (angajatul și angajatorul). Conform Codului muncii, încetarea de drept se întâmplă numai în cazurile prevăzute, altfel spus, nu e posibil să catalogăm o altfel de terminare a contractului ca încetare de drept dacă nu e vorba de unul dintre cazurile prevăzute de lege.

 1.  Când? Într-un material recent, punctam aceste situații în care contractul de muncă încetează de drept sau automat cum îi mai spun unii.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Încetarea de drept a contractului de muncă: Aspecte importante pentru angajatori

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE în parteneriat cu Dell Technologies și Intel organizează joi, 16 iulie, între orele 16:00-17:30, evenimentul online cu tema “Leading Change for the Digital Future” care are loc sub umbrela CIO Talks. În ultimele luni am conștientizat cu toții că acum, mai mult ca niciodată, tehnologia trebuie să se afle în […]

Detalii

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter