Hot Now

Programul de muncă individualizat

09 06 2020, Avocatnet , Comenteaza, 315 afisari

În perioada aceasta, în care afacerile se reactivează sau revin treptat la activitatea normală, angajatorii trebuie să ia în calcul trecerea salariaților pe programe individualizate de lucru. Asta în ideea de a evita ca toți salariații să vină la birou și să plece în același timp. Dacă pentru firmele mici și mijlocii acest lucru este opțional, pentru cele mari este obligatoriu.

Cum fac firmele care au până la 50 de salariați

În cazul angajatorilor mici și mijlocii, trecerea salariaților pe programul de muncă individualizat este opțională. Însă măsura ar trebui luată în considerare în condițiile epidemiei de coronavirus, pentru siguranța salariaților.

Potrivit articolului 118 din Codul muncii, programul individualizat de muncă se poate stabili atât dacă vrea angajatorul, cât și dacă vrea salariatul, însă trebuie să existe un acord al părților.

Conform specialiștilor, trecerea pe un asemenea program implică (1) încheierea unui act adițional la contractul individual de muncă, pentru a se specifica acolo programul concret. Actul adițional se încheie înainte de data de la care se aplică modificarea.

Concret, programul de lucru se împarte în două perioade. Mai întâi, avem o perioadă fixă, în care salariații se află cu toții la serviciu, iar apoi avem o perioadă variabilă, în care fiecare salariat își alege când vine la muncă și când pleacă.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Programul de muncă individualizat: Cum îl poate implementa angajatorul pentru salariați

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter