Hot Now

Programul de muncă individualizat

09 06 2020, Avocatnet , Comenteaza, 465 afisari

În perioada aceasta, în care afacerile se reactivează sau revin treptat la activitatea normală, angajatorii trebuie să ia în calcul trecerea salariaților pe programe individualizate de lucru. Asta în ideea de a evita ca toți salariații să vină la birou și să plece în același timp. Dacă pentru firmele mici și mijlocii acest lucru este opțional, pentru cele mari este obligatoriu.

Cum fac firmele care au până la 50 de salariați

În cazul angajatorilor mici și mijlocii, trecerea salariaților pe programul de muncă individualizat este opțională. Însă măsura ar trebui luată în considerare în condițiile epidemiei de coronavirus, pentru siguranța salariaților.

Potrivit articolului 118 din Codul muncii, programul individualizat de muncă se poate stabili atât dacă vrea angajatorul, cât și dacă vrea salariatul, însă trebuie să existe un acord al părților.

Conform specialiștilor, trecerea pe un asemenea program implică (1) încheierea unui act adițional la contractul individual de muncă, pentru a se specifica acolo programul concret. Actul adițional se încheie înainte de data de la care se aplică modificarea.

Concret, programul de lucru se împarte în două perioade. Mai întâi, avem o perioadă fixă, în care salariații se află cu toții la serviciu, iar apoi avem o perioadă variabilă, în care fiecare salariat își alege când vine la muncă și când pleacă.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Programul de muncă individualizat: Cum îl poate implementa angajatorul pentru salariați

Adauga comentariu

Cele mai noi

Investițiile cumulate ale guvernelor și companiilor în îmbunătățirea competențelor și recalificarea forței de muncă ar conduce la  o creștere a  PIB global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, potrivit raportului “Upskilling for Shared Prosperity”, lansat la Davos de PwC și Forumul Economic Mondial. China […]

Detalii

40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult și mai eficient Sondaj Undelucram.ro despre impactul pandemiei asupra angajaților și angajatorilor Marketingul și HR-ul, departamentele cele mai afectate de pandemie O treime dintre companii au făcut disponibilizări 1 din 5 angajați și-a pierdut locul de muncă Persoanele necalificate și cu studii medii – cei […]

Detalii

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter