Secțiune susținută de

Stare de urgență Coronavirus – cum îi afectează pe angajatori și salariați

Portal HR \ Actual \ Stare de urgență Coronavirus – cum îi afectează pe angajatori și salariați

Începând de luni, în România este decretată stare de urgență timp de 30 de zile, iar o parte dintre măsurile anunțate de șeful statului vizează în mod special angajatorii și salariații lor. Dacă unele măsuri sunt concrete, altele rămân la latitudinea Guvernului pentru eventuala implementare graduală, în funcție de cum evoluează numărul îmbolnăvirilor cu coronavirus.

Pe partea de măsuri aplicabile direct și imediat(1) angajatorii publici și privați trebuie să-și treacă salariații, acolo unde se poate, pe munca la domiciliu sau pe telemuncă, atât timp cât durează starea de urgență. Măsura se poate lua unilateral, fără să fie necesar acordul salariaților.

Totodată, timp de 30 de zile (2) se suspendă controalele inspectorilor muncii. Prin excepție, verificări se pot face numai pentru cercetarea accidentelor de muncă, pentru reclamațiile referitoare la fapte grave ale angajatorilor și pentru verificarea respectării hotărârilor date de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.

Citește tot articolul aici: Stare de urgență pentru coronavirus: Ce măsuri vizează angajatorii și salariații

Data articol: martie 17, 2020

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam