Hot Now

Brandul de angajator Adobe Romania – studiu de caz

26 06 2012, Cristi Ariton , Comenteaza, 6.356 afisari

Adobe este o companie care nu mai are nevoie de introducere, indiferent de perspectivă din care ai vorbi. În ce priveşte renumele de bun angajator, Adobe este prezentă în topul celor mai doriţi, bifând scoruri înalţe la capitolele: mediu de lucru, oportunităţi de carieră, salarii şi beneficii, oportunităţi de învăţare şi dezvoltare personală.

Deşi anvergura şi calitatea produselor Adobe atrag în mod nemijlocit talentele, în cele ce urmează ne propunem să evidenţiem câteva practici şi forme de “employer branding” aplicate de Adobe România cu scopul întăririi acestei imagini de care vorbeam mai sus. Analizând sursele oficiale de comunicare ale Adobe România împreună cu mediile şi evenimentele cu care se asociază acest brand se pot enumera următoarele:

1)    Adobe este o prezenţă constantă la târgurile de locuri de muncă.

2)    Adobe arata o deschidere deosebită către evenimente de socializare profesională şi întâlniri de sharing (întâlnirile grupului “YoungHR pros” a căror gazdă a fost Bulent Duagi s-au desfăşurat în sediul Adobe, întâlniri profesionale la OpenCoffee Bucharest).

3)    Adobe este prezentă în mediile sociale virtuale: Facebook, Flickr, Youtube, Blog, Twitter.

4)    Adobe promovează elemente din cultura organizaţională internă cu relevanţă deosebită pentru conceptul de “employer branding”: myadobe, “adobisti”, “ADRO”, “echipa FLEX”.

5)    Pornind de la punctul 4), unii angajaţi Adobe sunt ambasadori (informali) ai renumelui de angajator. Blogul Adobe are o listă de recomandări de bloguri intitulată “Adobisti”, aceştia au la rândul lor o secţiune intitulată identic. Este interesant faptul că deşi anumiţi bloggeri nu mai lucrau la Adobe îşi ţineau “la vedere” experienţa din companie. Termenul “adobisti” este un element de mândrie, o formă de identitate profesională, o carte de vizită.

6)    Intenţionat sau nu, Adobe este prezenţa prin angajaţii săi în microcomunitati de talente sau centrate pe interese commune (pe Facebook: YoungHRpros, FlexDev etc.)

7)    La intrarea în secţiunea “Cariere”, Adobe prezintă 10 motive pentru care să lucrezi acolo. Este foarte interesant de urmărit felul cum acestea sunt operaţionalizate în comunicarea brandului Adobe. De exemplu, contul de Flickr al companiei este plin de poze care redau atmosfera degajată de la locul de muncă, bunele relaţii dintre colegi, un mediu colaborativ. Apoi, Adobe pune accentul pe învăţare şi dezvoltare, testarea fiind inevitabil un pas important. O prezentare despre testare şi legată de parteneriatul cu PeopleCentric este aceasta.

8)    Anunţurile de angajare conţin imagini de la locul de muncă (element unic întâlnit până acum).

9)    În articolele din presă, Adobe este un angajator apreciat: prezent în topurile Forbes sau “Employer of choice”, prezentat ca ţintă preferată pentru olimpici (aici).

10)  Blogul “MyAdobe”, prin construcţie şi conţinut este orientat către recrutare. Asigură legătura cu Facebook, Flickr şi blogurile altor “adobişti”. Tot prin blog, Adobe vine în întâmpinarea studenţilor cu propunerea ca aceştia să îşi scrie o lucrare de diplomă cu temă şi suport furnizate de Adobe (Adobe pentru Edu, element unic în România).

Probabil că s-ar putea scrie mult despre Adobe ca şi angajator, atât aspecte pozitive cât şi negative (răspunsuri întârziate pentru candidaţi, promisiuni nerespectate, scăderea salariilor şi a standardelor de recrutare etc.). Dincolo de toate acestea, Adobe România rămâne un angajator dorit pentru contextul profesional pe care îl creează şi în care angajaţii pot fi performanţi (exemplu aici).

Limitele articolului

Din cauza lipsei contactului cu domeniul de activitate al Adobe România nu am putut căuta elemente de employer branding în locuri înalt specializate şi în care compania este direct interesată să recruteze sau să se prezinte ca bun angajator (comunităţi open source, wikis, forumuri de programatori, grupuri de dezvoltatori etc.).

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter