Hot Now

Responsabilităţi în procesul de training

21 01 2015, Cristina Otel , Comenteaza, 3.814 afisari

Procesul de training nu începe şi nu se termină cu livrarea efectivă a cursului, iar responsabilitatea pentru succesul programului nu e doar a trainerului.

Ca un curs să aibă şanse reale să producă schimbări la nivelul cât mai multor participanţi, trebuie stabilite corect nevoile existente şi formulate nişte obiective clare. Astfel, în partea de analiză a nevoilor, managerii participanţilor joacă un rol important, ei cunoscând performanţele celor din echipele lor şi posibilele arii de îmbunătăţit. Şi experienţa şi expertiza trainer-ului sunt vitale în adresarea întrebărilor corecte, culegerea datelor şi transpunerea lor în obiective de training şi a dezvoltării conţinutului cursului.

Tot înainte de training, e foarte util ca managerii să promoveze cursul în cardul echipelor, contribuind la convingerea participanţilor că training-ul va fi o experienţă utilă.

În timpul cursului intră în scenă din nou priceperea trainer-ului, dar şi mai important, gradul de implicare a participanţilor. E important ca ei să fie curioşi, implicaţi, să pună întrebări, să dea exemple, să aibă deschidere să încerce metode noi de lucru.

Problema, din punctul meu de vedere, intervine după terminarea cursului, când participanţii ar trebui să aplice noţiunile învăţate. În etapa asta deja rolul trainerului e unul limitat la posibile acţiuni de follow-up la un anumit timp după curs.

Pe de o parte, implicarea cea mai mare ar trebui să o aibă participanţii – care să iasă din zona de confort, să nu se întoarcă imediat la modul în care făceau lucrurile înainte de curs, să îndrăznească să încerce să pună în aplicare ce au învăţat (înainte de a reveni la zona de confort) şi să ceară ajutor. Pe de altă parte, managerii lor ar trebui să fie un punct de sprijin – fiind mereu în preajma echipelor, pot sesiza oportunităţile de a aplica noţiunile/instrumentele nou învăţate, iar întâlnirile periodice ar putea fi folosite şi pentru a stabili planuri de acţiune pentru îmbunătăţirea performantei, monitorizarea evoluţiei şi pentru a oferi feedback.

Oricât de priceput ar fi trainer-ul, degeaba îşi doreşte el ca oamenii să se schimbe dacă ei nu vor.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Peste jumătate dintre angajații români (59%) sunt îngrijorați de impactul incertitudinii economice asupra siguranței locului de muncă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, aflat la a  douăzecea ediție. O treime (33%) dintre aceștia sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, procent care crește la 43 % în cazul celor cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani. „Ediția […]

Detalii

Compania Huawei este recunoscută ca angajator de top în România pentru prima oară și pentru a patra oară consecutiv în Europa, în cadrul Top Employers 2023 anunțat recent.  Obținerea certificării Top Employer demonstrează angajamentul organizației de a contribui la o lume mai bună pe piața forței de muncă, care se manifestă prin excelență în politicile […]

Detalii

2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% […]

Detalii

Tot mai mulți se plâng de lipsa de pregătirea a noilor generații, însă foarte puțin se adaptează nevoilor lor „Tinerii de azi au nevoie de activități practice și vor teoria doar ca suport.” +1200 tineri și profesori din toată țara au beneficiat de programul ce a inovat educația 72% dintre tinerii de azi regretă că […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter