Hot Now

10 idei creative pentru căutarea unui job

23 09 2014, Career Advisor , Comenteaza, 6.721 afisari

Deși când auzim cuvântul „creativitate” ne găndim mai degrabă la cei care lucrează în publicitate, media etc., avantajele unei abordări creative în procesul de căutare a unui job devin din ce în ce mai evidente într-o piață a muncii în care „căile bătătorite” par adesea să nu mai dea rezultate.

Și pentru că de ceva vreme ne-am gândit la modalități creative de a căuta și (ideal) găsi un job, iată câteva din ideile care ne-au atras atenția. Mai precis, le ce metode au recurs diverși candidați pentru a ieși în evidență?

Să trecem în revistă, în primul rând, câteva dintre cele care au dat rezultat:

1. Candidatul a compus o melodie despre motivele pentru care ar fi potrivit pentru job și a interpretat-o la chitară în fața evaluatorului. (Ce părere aveți despre nivelul de motivație al unui astfel de candidat? :-))

2. Candidatul a reparat (în timpul interviului) un echipament de birou stricat.

3. Candidatul și-a prezentat CV-ul pe o tabletă mare de… ciocolată.

4. Candidatul și-a făcut reclamă pe un panou vizibil de la ferestrele biroului potențialului angajator.

5. Candidatul i-a trimis evaluatorului un mesaj într-o sticlă.

Din păcate, au fost și situații în care inițiativele creative nu au făcut decât să îi îndepărteze pe candidați de angajare. Iată câteva exemple:

1. Candidatul a intrat în sala de interviu printr-o săritură pe spate.

2. Candidatul i-a trimis evaluatorului un coș cu fructe la adresa de acasă (pe care evaluatorul nu i-o dăduse).

3. Candidatul i-a citit evaluatorului viitorul în cărți de tarot.

4. Candidatul i-a trimis evaluatorului un bilet la lotto.

5. Candidatul a folosit un cronometru pentru a-i explica evaluatorului în 3 minute de ce este potrivit pentru job.

Morala articolului pe care vi-l recomandăm azi și care, după ce ne-a amuzat, ne-a pus pe gânduri este cât se poate de evidentă: atenție la metodele neconvenționale de atragere a atenției pe care vă gândiți să le folosiți. Cele mai utile sunt cele care au potențialul de a scoate în evidență abilități imediat necesare pentru postul vacant, restul riscă să fie interpretate doar ca excentricități și să vă depuncteze masiv.

Aflați mai multe despre alte metode neconvenționale de atragere a atenției în procesul de căutare a unui job citind tot articolul de pe Forbes: 20 Creative Things Job Seekers Have Done To Get Noticed.

Adauga comentariu

Cele mai noi

39,4% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs declară că nu sunt mulțumiți de salariul lor, în timp ce 49,8% spun că este ok, dar s-ar putea și mai bine. Doar 10,7% nu au niciun motiv de nemulțumire din acest punct de vedere. Cu toate acestea, o eventuală renegociere salarială pare a fi o […]

Detalii

Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]

Detalii

Raluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]

Detalii

Pe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter