Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon
Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc.
Așa cum explicam recent, semnătura electronică pe care angajatorii deja o folosesc în relația cu Fiscul, pentru a depune declarații, poate fi utilă inclusiv în relațiile de muncă cu propriii angajați.
Pot fi semnate electronic, printre altele, contractele individuale de muncă, actele adiționale la acestea și fișele de post sau cererile de concediu. Totodată, semnătura electronică aduce și o eficientizare a activității de arhivare a documentelor emise în cadrul unei relații de muncă. Asta pentru că actele sunt păstrate electronic în siguranță, dispare nevoia spațiului pentru arhivarea fizică și acestea sunt mult mai ușor de găsit (plus că se pot reduce costurile cu peste 60%, după cum estimează experții în astfel de soluții).
Citește tot articolul pe Avocatnet: Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon, chiar și de la distanță
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam