Angajații, tot mai activi: creștere de 34% a vizitelor lunare la sală, potrivit raportului 7card by Wellhub

Cel mai recent raport 7card by Wellhub, platforma consacrată pentru wellbeing-ul corporate, dezvăluie o creștere semnificativă a interesului față de activitățile sportive în rândul angajaților. Cu peste 300.000 de utilizatori care au folosit abonamentele 7card by Wellhub până în prezent, platforma anunță că în 2024 check-in-urile în rețea au crescut cu 12,5% comparativ cu anul precedent. Totodată, numărul total de calorii arse a depășit pragul de 2.000.000.000 la finalul anului trecut, față de cele 1.800.000.000 atinse în 2023.
Retrospectiva realizată de 7card by Wellhubne oferă o perspectivă amplă asupra modului în care românii au integrat mișcarea în rutina zilnică a anului trecut. Analiza instrumentului de wellbeing arată că lecțiile despre adaptare și reziliență a ultimilor ani i-au determinat pe angajații care au acest beneficiu la locul de muncă să acorde o atenție din ce în ce mai mare sănătății fizice și mintale. Acest lucru se reflectă și în timpul dedicat de utilizatori mișcării: acesta a înregistrat o creștere de la 3.600.000 ore în 2023 la 4.050.000 ore în 2024.
Orașele și industriile campioane ale mișcării
București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu s-au remarcat ca orașe campioane ale mișcării, demonstrând că sportul devine un obicei tot mai răspândit. Când vine vorba despre industrii, angajații din Software & Servicii IT au dominat topul activităților sportive, mișcarea devenind pentru aceștia o strategie esențială împotriva sedentarismului și stresului. Îi urmează cei din Producție și Manufactură, dar și Consultanță și Banking/Servicii Financiare.
Trendurile mișcării: preferințele utilizatorilor 7card by Wellhub
Pentru abonații 7card, sportul nu este doar o activitate fizică, ci o modalitate de a-și organiza viața în jurul stării de bine. Preferințele utilizatorilor reflectă perfect profilul acestora: angajați din companii conectați la sănătatea lor, dintre care 55% bărbați, 45% femei, cu o vârstă medie de 32 de ani. Cei mai activi au fost cei de 28 de ani. Pattern-urile comportamentale ale angajaților care beneficiază de aceste servicii au scos la iveală următoarele:
- Luni a fost ziua preferată pentru a merge la sală;
- 25 martie 2024, ziua în care rețeaua 7card a înregistrat cel mai mare număr de vizite din întregul an;
- Intervalul 18:00 – 19:00 din timpul săptămânii a fost preferat pentru antrenamente;
- În topul activităților favorite s-au aflat fitness, aerobic, pilates, cycling, zumba, și yoga.

Motivația din spatele cifrelor în creștere
Explicația creșterilor semnificative la nivelul aplicației pot fi găsite în mai mulți factori. Interesul tot mai mare al companiilor pentru bunăstarea angajaților și implementarea programelor de wellbeing a jucat un rol esențial. Din ce în ce mai mulți angajatori includ 7card în pachetele de beneficii, oferind acces facil la o gamă variată de activități sportive și de relaxare.
De asemenea, abonații au devenit mai conștienți de impactul pozitiv al mișcării asupra sănătății fizice și mintale. Provocările moderne, precum sedentarismul, stresul și ritmul alert de lucru, i-au determinat pe mulți să adopte un stil de viață mai activ, folosind accesul la la rețeaua extinsă 7card pentru a contracara aceste efecte.
În plus, diversificarea continuă a activităților disponibile în rețea, de la fitness și yoga până la antrenamente de grup, precum cycling sau zumba, a oferit abonaților posibilitatea de a găsi activități care să li se potrivească și să îi mențină motivați pe termen lung.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam