Hot Now

Angajezi cetățeni din UE? Ce documentație trebuie să întocmească firma ta

06 06 2017, Avocatnet , Comenteaza, 1.935 afisari

Sunt situații în care o firmă își dorește semnarea unui contract individual de muncă cu o persoană dintr-un stat membru al Uniunii Europene, altul decât România. Iată care sunt pașii care trebuie parcurși după semnarea acestuia, pentru ca străinul să fie în legalitate.

Contractul individual de muncă va fi încheiat cu datele cuprinse în pașaport sau cartea de identitate valabilă, emisă în țara de origine. Străinul va trebui să dovedească reședința din România, în baza contractului de închiriere înregistrat la organele fiscale.

Apoi, înregistarea inițială în Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) se face pe baza datelor din documentul de identitate (pașaport sau act de identitate). Datele completate în Revisal sunt:

  • numele;
  • prenumele;
  • cetățenia;
  • țara;
  • tipul actului de identitate;
  • seria actului de identitate.

Obținerea CNP-ului este posibilă la Inspectoratul General de Imigrări

Cetățeanul din UE trebuie să se înregistreze la Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) din județul unde urmează a locui pe perioada șederii în România, iar documentul emis în acest caz este certificatul de înregistrare.

În vederea obținerii acestui certificat de înregistrare, cetățeanul european va trebui să se prezinte, în persoană, la formațiunea teritorială IGI cu o serie de documente, în termen de trei luni de la intrarea în România. Este recomandat ca această înregistrare să se facă rapid, întrucât în baza acestui certificat de înregistrare se va atribui CNP-ul și astfel se vor putea face reținerile taxelor și impozitelor din veniturile salariale ale salariatului.

Care sunt documentele necesare în vederea obținerii unui certificat de înregistrare:

  • cerere-tip, care se obține de la formațiunea teritorială IGI;
  • carte de identitate/paşaport (original şi copie);
  • contract de muncă (original şi copie) sau adeverinţa eliberată de angajator (original);
  • o captură foto din registrul general de evidenţă a salariaţilor, la secţiunea unde se regăsesc datele referitoare la contractul de muncă, ştampilată şi semnată de către angajator pentru confirmarea veridicităţii documentului prezentat. Aici se trec datele din pașaport sau cartea de identitate;
  • taxe.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Angajezi cetățeni din UE? Ce documentație trebuie să întocmească firma ta.

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Aproximativ 500.000 de căutări au fost făcute, de la începutul anului, pe eJobs.ro de către candidații aflați în căutarea unui loc de muncă. Numărul este în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție reflectată și în nivelul aplicărilor înregistrate în luna ianuarie, când a fost depășit pragul de 1 milion. Prima lună din […]

Detalii

Cătălina Dodu se alătură EY România ca Partener în cadrul departamentului de Consultanţă,începând cu luna februarie 2023. Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale: „În calitate de Cybersecurity Leader pentru EY South Cluster şi Tehnology Consulting Leader pentru […]

Detalii

82% dintre angajați ar renunța la locul de muncă din cauza unui manager nepotrivit FUTURE Manager – programul ce ajută tinerii și profesorii să își dezvolte competențele de lideri. FUTURE Manager este programul gratuit care se lansează în România pentru studenții și profesorii universitari care doresc să își dezvolte competențele de management și să fie […]

Detalii

Valentin Ștefan, Director General Compania Națională Poșta Română vine la cea de-a 12-aediție a evenimentului anual HR 2.0 – Ce îi motivează pe angajați în vremuri de criză,organizat de Wall-Street.ro. Publicația Wall-Street.ro te invită pe 23 februarie 2023 la „HR 2.0 – Ce îi motivează peangajați în vremuri de criză”, unde va fi invitat ca […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter