Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/functions.php on line 142

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/functions.php on line 143
Secțiune susținută de

Angajezi cetățeni din UE? Ce documentație trebuie să întocmească firma ta

Portal HR \ HR Pedia \ Angajezi cetățeni din UE? Ce documentație trebuie să întocmească firma ta

Sunt situații în care o firmă își dorește semnarea unui contract individual de muncă cu o persoană dintr-un stat membru al Uniunii Europene, altul decât România. Iată care sunt pașii care trebuie parcurși după semnarea acestuia, pentru ca străinul să fie în legalitate.

Contractul individual de muncă va fi încheiat cu datele cuprinse în pașaport sau cartea de identitate valabilă, emisă în țara de origine. Străinul va trebui să dovedească reședința din România, în baza contractului de închiriere înregistrat la organele fiscale.

Apoi, înregistarea inițială în Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) se face pe baza datelor din documentul de identitate (pașaport sau act de identitate). Datele completate în Revisal sunt:

  • numele;
  • prenumele;
  • cetățenia;
  • țara;
  • tipul actului de identitate;
  • seria actului de identitate.

Obținerea CNP-ului este posibilă la Inspectoratul General de Imigrări

Cetățeanul din UE trebuie să se înregistreze la Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) din județul unde urmează a locui pe perioada șederii în România, iar documentul emis în acest caz este certificatul de înregistrare.

În vederea obținerii acestui certificat de înregistrare, cetățeanul european va trebui să se prezinte, în persoană, la formațiunea teritorială IGI cu o serie de documente, în termen de trei luni de la intrarea în România. Este recomandat ca această înregistrare să se facă rapid, întrucât în baza acestui certificat de înregistrare se va atribui CNP-ul și astfel se vor putea face reținerile taxelor și impozitelor din veniturile salariale ale salariatului.

Care sunt documentele necesare în vederea obținerii unui certificat de înregistrare:

  • cerere-tip, care se obține de la formațiunea teritorială IGI;
  • carte de identitate/paşaport (original şi copie);
  • contract de muncă (original şi copie) sau adeverinţa eliberată de angajator (original);
  • o captură foto din registrul general de evidenţă a salariaţilor, la secţiunea unde se regăsesc datele referitoare la contractul de muncă, ştampilată şi semnată de către angajator pentru confirmarea veridicităţii documentului prezentat. Aici se trec datele din pașaport sau cartea de identitate;
  • taxe.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Angajezi cetățeni din UE? Ce documentație trebuie să întocmească firma ta.

Save

Data articol: iunie 6, 2017

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam