Următoarea generație a proprietarilor de companii antreprenoriale din Europa Centrală și de Est (ECE) vrea să aducă valoare afacerilor prin adoptarea unor strategii de digitalizare, potrivit sondajului PwC NextGen Survey 2019 realizat în România, Rusia, Polonia, Bulgaria și Albania.
Astfel, aproape 90% dintre respondenți vor să își valorifice cunoștințele digitale și să dezvolte o strategie de digitalizare potrivită. Cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, în opinia lor, Internet of Things (82%), roboții (57%) și inteligența artificială (54%).
„Moștenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali și consideră că tehnologia digitală este crucială pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc să își folosească cunoștințele în domeniul tehnologiei pentru a-și ajuta companiile să se adapteze în era digitală și să obțină performanță. De exemplu, 30% dintre respondenți, în principal provenind din sectorul producției industriale, sunt preocupați de faptul că afacerea de familie a rămas în urma competitorilor”, a declarat Ionuț Sas, Partener și Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC România.
Următoarea generație de antreprenori care moștenesc afaceri de familie este preocupată de nevoile în continuă schimbare ale clienților (26%), impactul noilor tehnologii (22%) și concurența de pe piață (19%). Principalele priorități sunt profesionalizarea și modernizarea practicilor de management (97%), soluții pentru atragerea și reținerea talentelor (90%) și îmbunătățirea competențelor angajaților – upskilling (86%).
În prezent, 53% dintre reprezentanții noii generații din Europa Centrală și de Est sunt implicați în activitățile companiilor lor, procentul fiind sub media globală de 70%. În schimb, 76% estimează că se vor implica în viitor. Astfel, până în 2025, 47% se așteaptă să preia roluri de directori executivi și 33% să devină acționari majoritari.
Alte concluzii ale sondajului
Despre studiu
PwC NextGen Survey CEE a fost realizat în perioada iunie-august în rândul proprietarilor de afaceri de familie din cinci state ale Europei Centrale și de Est (Polonia, Rusia, România, Bulgaria și Albania) cu activități în sectoare precum industrie, farmaceutic și sănătate, retail, transport, logistică, real-estate, construcții, tehnologie, media și telecomuicații și servicii financiare.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii