Hot Now

Arta conversației – cum vorbim ca să fim ascultați

08 08 2014, Portal HR , Comenteaza, 3.463 afisari

Chiar dacă jobul pe care îl avem nu implică un nivel mare de interacțiune cu alte persoane (din interiorul sau exteriorul organizației), mai devreme sau mai târziu este foarte posibil să fim nevoiți să ne prezentăm munca, susține ideile sau purta o conversație coerentă cu alți profesioniști.

În vreme ce principala grijă în momentele dinaintea unei prezentări sau discuții importante este legată de subiectele care urmează să fie abordate, ne gândim mai puțin sau aproape deloc cum să vorbim ca să ne asigurăm că ceilalți ne ascultă și, evident, înțeleg.

Prezentarea TED de 10 minute pe care v-o recomandăm azi trece în revistă, pe de o parte, cele 7 păcate capitale ale conversației și, pe de alta, cele 4 aspecte pe care trebuie să le avem în vedere pentru ca interacțiunea cu ceilalți să fie una de calitate și reciproc avantajoasă pentru toate părțile implicate.

Ca să fim ascultați, să evităm, așadar, bârfa, atitudinea critică și negativismul. De asemenea, este dovedit că nu-i ascultăm cu plăcere pe cei care se plâng, își găsesc scuze, mint sau caută să se impună printr-o atitudine dogmatică.

Pentru conversații în care nu doar auzim ci și ascultăm, ne sunt mai utile onestitatea, autenticitatea, integritatea și afecțiunea.

Ca să înțelegeți mai bine cum se integrează toate cele de mai sus, urmăriți toată prezentarea lui Julian Treasure:

 

Adauga comentariu

Cele mai noi

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii

SoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală  în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]

Detalii

Mullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]

Detalii

Dora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter