Hot Now

Ce au în comun artiștii și programatorii? – dezbatere, 30 octombrie 2017, București

27 10 2017, Portal HR , Comenteaza, 1.110 afisari

Asociația CONECT vă invită luni, 30 octombrie, la o dezbatere despre condițiile unui dialog social solid și nevoia de organizare și reprezentare a lucrătorilor culturali din România, ce va avea loc la Hotel Minerva.

Dezbaterea va avea ca punct de pornire impactul legislației adoptate în 2011, care a condus la dispariția sindicatelor profesionale și a contractelor colective la nivel sectorial. Un caz particular pe care ne propunem să-l dezbatem este cel al lucrătorilor culturali, care „grație” noii legi a dialogului social nu se pot sindicaliza, pe motiv că nu sunt încadrați cu contract individual de muncă.

Există o tendiță în anumite sectoare precum industria serviciilor IT, de publicitate, în mass-media și cultură de „freelancing” care se traduce în contracte de colaborare și drepturi autor sau PFA, ceea ce contribuie printre altele la precaritatea muncii.

Cel mai bun mecanism de promovare a condițiilor mai bune de muncă și de viață este dialogul social. Este un instrument de bună guvernare în diverse domenii, iar relevanța sa este legată, în general, de orice efort de a face economia mai performantă și mai competitivă și de a face societatea în general mai stabilă și mult mai echitabilă.

AGENDA:

14.00 – 14.30 Prezentarea concluziilor cercetării sociologice ”Munca atipică în România. O perspectivă de ansamblu”

14.30 – 14.45 Discuții

14.45 – 16.15 Panel de discuții cu tema ”Reprezentarea colectivă a lucrătorilor culturali pe cont propriu”

  • Ministerul Culturii și Identității Naționale (TBC)
  • Ciprian Șiulea – președintele ARTLIT (Asociația Română a Traducătorilor Literari)
  • David Schwartz – regizor
  • Costi Rogozanu – jurnalist
  • Victoria Stoiciu – Fundația Friedrich Ebert
  • Iulia Popovici – jurnalist
  • Florentin Iancu – Sindicatul IT Timișoara

16.15 – 17.15 Discuții

17.15 – 17:30 Concluzii și închiderea evenimentului

ÎNSCRIERE:

Participarea este pe bază de înscriere la e-mail: office@asociatiaconect.ro sau telefon: 021/ 210 71 60.

Pentru mai multe detalii despre proiect, vă invităm să vizitați www.serviciusor.ro sau https://www.facebook.com/serviciusor/.

Servici’ ușor este o campanie realizată de Asociația Conect în parteneriat cu Solidar Suisse, CNS Cartel Alfa şi CNSLR Frăţia, Federația Sindicatelor din Comerț și Federația Sindicatelor din Construcții de Mașini „Înfrățirea”, în cadrul proiectului „Abordarea provocărilor generate de noua legislaţie a muncii şi a dialogului social în România”, prin intermediul Programului de Cooperare Elvețiano-Român.

Proiect co-finanțat printr-un grant din partea Elveției, prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru Uniunea Europeană Extinsă.

Acest comunicat nu reflectă neapărat poziția oficială a guvernului elvețian. Responsabilitatea pentru conținutul acestuia este asumată în întregime de Asociația Conect. 

www.asociatiaconect.ro

www.swiss-contribution.ro

www.swiss-contribution.admin.ch/romania

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter