La începutul acestui an au fost publicate rezultatele unui studiu realizat de CareerBliss, un site de recrutare care își propune să își ajute candidații să aleagă “fericit” și corect angajatorul ideal.
Costurile generate de angajații demotivați par să se ridice la peste 350 miliarde de dolari, conform analizei realizate de Gallup cu peste 3 milioane de angajați de peste ocean. O cifră care ar putea pune pe gânduri, sau…ar putea determina o măsurare mai atentă a motivelor pentru care oamenii par să fie fericiți la job.
Conform studiului, în top 10 companii “fericite”, sunt doar câteva nume care au legătură cu industria high tech (Cisco, General Electric, Qualcomm), dar primul în top pare să fie gigantul farmaceutic Pfizer. Poate părea surprinzător, mai ales că mă așteptam ca în top 10 să fie companiile din industria high-tech, cea mai supusă presiunilor în această perioada, având în vedere creșterea continuă și numărul redus de candidați calificați pe care se “luptă” în piață.
Ce mi-a mai atras atenția au fost concluziile, respectiv faptul că acele organizații care au luat notele cele mai bune de la angajații lor se diferențiază prin elemente gen:
– concentrare pe învățare continuă;
– diversitatea rolurilor oferite angajaților (job rotation);
– țin cont de legătura (demonstrată deja) dintre starea de fericire și sensul perceput de fiecare individ;
– au sisteme care se asigură că este recunoscut individul și nu doar rolul său în organizație;
– se concentrează pe integrarea vieții personale și celei profesionale.
Mai multe detalii puteți găsi în articolul publicat de Fast Company, care merită citit!
Iar dacă vă incită subiectul suficient de tare încât să vreți detalii despre cum fac alții, cred că prezentarea CEO-ului de la Zappos v-ar putea da câteva idei bune.
Delivering Happiness, presented by Tony Hsieh from WordofMouth.org on Vimeo.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii