Hot Now

Cinci decizii cheie necesare pentru valorificarea la maximum a investițiilor în tehnologiile de vârf

03 02 2020, Portal HR , Comenteaza, 506 afisari

Majoritatea directorilor executivi nu reușesc să obțină niveluri de inovare care să conducă la creșterea afacerilor și a veniturilor companiilor, deși consideră că sistemele informatice pe care le dețin sunt eficiente, arată un nou studiu global realizat de Accenture. “Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” se bazează pe cel mai mare studiu IT Accenture realizat până în prezent, realizat în rândul a peste 8.300 de organizații din 20 de țări și 885 de directori executivi.

Studiul, care a analizat gradul de adopție al tehnologiilor mature, dar și al celor emergente – cum ar fi inteligența artificială (AI), cloud, blockchain și realitatea extinsă (XR) – arată că doar 10% dintre companii fac investiții optime în tehnologie și valorifică la maximum aceste investiții. Companiile care adoptă mai agresiv noile tehnologii și reduc barierele în scalarea inovațiilor la nivelul întregii organizații au o rată de creștere a veniturilor de peste două ori mai mare decât companiile de pe ultimele locuri ale clasamentului.

În același timp, studiul a constatat că 80% dintre directorii executivi consideră că au tehnologiile potrivite pentru a inova la scară largă, iar 70% afirmă că sunt foarte informați despre investițiile organizației lor în inovare.

Majoritatea companiilor riscă o pierdere semnificativă a veniturilor viitoare din cauza diferenței dintre valoarea potențială și cea realizată a investițiilor lor în tehnologie”, a declarat Paul Daugherty, Chief Technology Officer și Innovation Officer la Accenture. „Studiul nostru ajută directorii executivi în luarea deciziilor privind investițiile strategice care să reducă acest decalaj în valorificarea la maximum a inovației și care să contribuie la creștere.”

În cadrul studiului, Accenture a identificat cinci factori cheie care diferențiază top 10% companii de restul:

  • Progres: Implementarea noilor tehnologii pentru a dezvolta procesele de business. Un exemplu este utilizarea cloud și a inteligenței artificiale pentru a crește eficacitatea mai multor procese de afaceri simultan mai degrabă decât separat.
  • Adaptare: Măsura în care companiile se asigură că sistemele IT au capacitatea de a se adapta și răspunde la schimbarea condițiilor pieței cu acțiuni precum decuplarea de la sistemele vechi și utilizarea serviciilor cloud drept catalizator pentru inovație.
  • Sincronizare: Crearea unei secvențe și a unor rute adecvate pentru implementarea de noi tehnologii. Acest lucru începe cu identificarea tehnologiilor fundamentale și adoptarea acestora cu prioritate în funcție de impactulasupra companiei.
  • Forță de muncă umană + mașină: Utilizarea tehnologiilor pentru a susține angajații și a face munca mai atrăgătoare, concomitent cu creșterea eficienței. Acest lucru ar putea însemna traininguri bazate pe tehnologie augmentată, care sunt personalizate și permit experiențe pentru lucrul cu tehnologiile viitorului.
  • Strategie: Alinierea activă a strategiei de afaceri cu cea IT și interconectarea investițiilor în tehnologie pentru a profita mai bine de oportunități.

 

„Companiilor care nu construiesc în mod activ sisteme complet optimizate pentru toate tehnologiile cu maturizare rapidă, implementabile la nivelul întregii organizații, le va fi dificil să țină pasul și vor vedea că acestea se reflectă negativ în performanța lor financiară”, a declarat James Wilson, managing director Information Technology și Business Research la Accenture.

Mai multe informații despre “Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies,” inclusiv infografice, sunt disponibile aici. Pentru informații suplimentare despre programul de cercetare Davos al Accenture, faceți clic aici.

Despre studiu

“Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” se bazează pe un sondaj efectuat la peste 8.300 de organizații din 20 de industrii și 20 de țări și a fost conceput pentru a ajuta companiile să înțeleagă și să oprească decalajul de realizare a inovării, care este definit ca diferența dintre potențial și valoarea realizată din investițiile în tehnologie. Studiul a punctat companiile pe trei dimensiuni importante: adopția tehnologiei, profunzimea adopției tehnologiei și pregătirea organizațională și culturală. Raportul se bazează pe studiul “Full Value. Full Stop. How to scale innovation and achieve full value with Future Systems,” lansat în octombrie 2019.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Industria serviciilor de afaceri s-a adaptat rapid situației impuse de contextul Covid-19, prin implementarea telemuncii. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. Telemunca a fost în ultimii ani unul dintre cele mai atractive beneficii din acestă industrie, acordate angajaților din România, înainte de pandemia Covid-19. […]

Detalii

Gala Premiilor de Excelenţă în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de HR din România, se va desfăşura în acest an în împrejurări excepţionale, pandemia de Covid-19 împiedicându-ne să ne întâlnim într-un cadru festiv, aşa cum ne-am obişnuit. Prin urmare, după două amânări, ne-am adaptat restricţiilor din această perioadă şi, pentru a nu […]

Detalii

oți salariații, indiferent dacă sunt părinți sau nu, vor avea parte de un weekend prelungit în ultima săptămână a lunii mai, pentru că Ziua Copilului este declarată zi nelucrătoare. Astfel, angajații din România vor avea trei zile libere. După cum stabilește Codul muncii, Ziua Copilului este zi nelucrătoare, astfel că salariații vor sta acasă. Anul acesta, 1 iunie pică […]

Detalii

Tinerii, copiii și profesorii din România se întâlnesc în online între 1-5 iunie pentru a sărbători Ziua Națională IMPACT, cel mai mare eveniment dedicat tinerilor de pretutindeni în varianta online. Sesiuni de găsire a soluțiilor, momente de inspirație și workshopuri practice sunt incluse în cele 5 zile ale evenimentului organizat de Fundația Noi Orizonturi împreună […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter