Hot Now

Cinci decizii cheie necesare pentru valorificarea la maximum a investițiilor în tehnologiile de vârf

03 02 2020, Portal HR , Comenteaza, 398 afisari

Majoritatea directorilor executivi nu reușesc să obțină niveluri de inovare care să conducă la creșterea afacerilor și a veniturilor companiilor, deși consideră că sistemele informatice pe care le dețin sunt eficiente, arată un nou studiu global realizat de Accenture. “Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” se bazează pe cel mai mare studiu IT Accenture realizat până în prezent, realizat în rândul a peste 8.300 de organizații din 20 de țări și 885 de directori executivi.

Studiul, care a analizat gradul de adopție al tehnologiilor mature, dar și al celor emergente – cum ar fi inteligența artificială (AI), cloud, blockchain și realitatea extinsă (XR) – arată că doar 10% dintre companii fac investiții optime în tehnologie și valorifică la maximum aceste investiții. Companiile care adoptă mai agresiv noile tehnologii și reduc barierele în scalarea inovațiilor la nivelul întregii organizații au o rată de creștere a veniturilor de peste două ori mai mare decât companiile de pe ultimele locuri ale clasamentului.

În același timp, studiul a constatat că 80% dintre directorii executivi consideră că au tehnologiile potrivite pentru a inova la scară largă, iar 70% afirmă că sunt foarte informați despre investițiile organizației lor în inovare.

Majoritatea companiilor riscă o pierdere semnificativă a veniturilor viitoare din cauza diferenței dintre valoarea potențială și cea realizată a investițiilor lor în tehnologie”, a declarat Paul Daugherty, Chief Technology Officer și Innovation Officer la Accenture. „Studiul nostru ajută directorii executivi în luarea deciziilor privind investițiile strategice care să reducă acest decalaj în valorificarea la maximum a inovației și care să contribuie la creștere.”

În cadrul studiului, Accenture a identificat cinci factori cheie care diferențiază top 10% companii de restul:

  • Progres: Implementarea noilor tehnologii pentru a dezvolta procesele de business. Un exemplu este utilizarea cloud și a inteligenței artificiale pentru a crește eficacitatea mai multor procese de afaceri simultan mai degrabă decât separat.
  • Adaptare: Măsura în care companiile se asigură că sistemele IT au capacitatea de a se adapta și răspunde la schimbarea condițiilor pieței cu acțiuni precum decuplarea de la sistemele vechi și utilizarea serviciilor cloud drept catalizator pentru inovație.
  • Sincronizare: Crearea unei secvențe și a unor rute adecvate pentru implementarea de noi tehnologii. Acest lucru începe cu identificarea tehnologiilor fundamentale și adoptarea acestora cu prioritate în funcție de impactulasupra companiei.
  • Forță de muncă umană + mașină: Utilizarea tehnologiilor pentru a susține angajații și a face munca mai atrăgătoare, concomitent cu creșterea eficienței. Acest lucru ar putea însemna traininguri bazate pe tehnologie augmentată, care sunt personalizate și permit experiențe pentru lucrul cu tehnologiile viitorului.
  • Strategie: Alinierea activă a strategiei de afaceri cu cea IT și interconectarea investițiilor în tehnologie pentru a profita mai bine de oportunități.

 

„Companiilor care nu construiesc în mod activ sisteme complet optimizate pentru toate tehnologiile cu maturizare rapidă, implementabile la nivelul întregii organizații, le va fi dificil să țină pasul și vor vedea că acestea se reflectă negativ în performanța lor financiară”, a declarat James Wilson, managing director Information Technology și Business Research la Accenture.

Mai multe informații despre “Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies,” inclusiv infografice, sunt disponibile aici. Pentru informații suplimentare despre programul de cercetare Davos al Accenture, faceți clic aici.

Despre studiu

“Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” se bazează pe un sondaj efectuat la peste 8.300 de organizații din 20 de industrii și 20 de țări și a fost conceput pentru a ajuta companiile să înțeleagă și să oprească decalajul de realizare a inovării, care este definit ca diferența dintre potențial și valoarea realizată din investițiile în tehnologie. Studiul a punctat companiile pe trei dimensiuni importante: adopția tehnologiei, profunzimea adopției tehnologiei și pregătirea organizațională și culturală. Raportul se bazează pe studiul “Full Value. Full Stop. How to scale innovation and achieve full value with Future Systems,” lansat în octombrie 2019.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter