Hot Now

Consumatorii abuzivi de timp

26 11 2010, Portal HR , Un comentariu, 5.633 afisari

Timpul si managementul lui sunt adesea provocarile de care un manager este mai putin constient odata promovat pe o pozitie care presupune coordonarea unor echipe. Consecintele unui management deficitar al timpului sunt variate, de la lipsa de eficienta si productivitate, la demotivare si absenta performantei (la nivel individual si, evident, organizational).

Se pare insa ca strategiile traditionale de management al timpului nu functioneaza cu toate tipologiile de angajati. Aceasta este premiza articolului Chronic Time Abuse pe care vi-l recomandam azi. Daca in mod firesc impartim oameni in categorii de genul: introvert/extrovert, rigid/flexibil, reactiv/proactiv, o impartire in virtutea modalitatilor diferite de gestionare a timpului este mai putin cunoscuta.

Nevoia de a echilibra efectele negative ale comportamentlor perfectioniste sau amanarilor nesfarsite nu vine din dorinta subiectiva a managerului de a detine controlul absolut asupra subordonatilor sai. In realitate, abuzul cronic de timp are consecinte nocive nu doar asupra celui care afiseaza aceste comportamente, dar si asupra celor din jur, efectele asupra moralului si nivelului de energie din echipa fiind suficient de ingrijoratoare pentru ca un manager sa nu le poata ignora.

Iata cateva din ideile de retinut si pe baza carora se poate pune la punct o strategie de management eficienta a abuzurilor de timp:

1. Cei care abuzeaza de timpul lor (si implicit de al celorlalti) sunt macinati de un conflict interior puternic, cearta lor nu este cu timpul ci mai degraba cu teama subconstienta ca vor fi evaluati la un moment dat si concluziile nu ii vor avantaja. De aici nevoia de a adresa aceste probleme prin strategii mai complexe decat setarile dintr-un management al timpului clasic. Focusul trebuie mutat de la efortul de a-l invata sa gestioneze timpul la intelegerea motivelor pentru care abuzeaza de timp si sustinerea persoanei in rezolvarea acestor anxietati.

2. Cele patru categorii mari de consumatori abuzivi de timp sunt: Grabitul, Cel care doreste sa le faca tuturor pe plac, Perfectionistul si Cel care amana actiunea la nesfarsit. Toate cele patru categorii sunt caracterizate de un grad scazut de flexibilitate si de convingerea absoluta ca ceea ce fac este foarte bine.

3. Grabitul este cel care termina intotdeauna tot ce are de facut cu mult timp inainte de deadline. Si pana la un punct asta ar putea sa fie in regula iar „grabitii” sa supravietuiasca cu succes in organizatii. Problema insa este una legata de impactul la nivel uman. Grabitii sunt arareori jucatori de echipa si chiar daca de obicei munca pe care o fac intruneste standardele de calitate dorite, ceea ce le lipseste este atentia la nevoile celorlalti. Vor fi ca atare mai putin sau deloc disponibili sa ii ajute si pe ceilalti membri din echipa in situatia in care sunt grabiti si interesati sa isi termine doar treaba lor cu mult timp inainte de deadline.

4. Cel care doreste sa le faca tuturor pe plac (in engleza „People Pleaser”) este incapabil sa spuna nu. Din teama subconstienta de respingere, are tendinta sa abandoneze tot ce are de facut pentru a-i ajuta pe ceilalti. E posibil sa isi asume atat de multe sarcini si responsabilitati incat isi va petrece cea mai mare parte a timpului facand lucruri pe care altii ar trebui sa le faca.

5. Perfectionistul are tendinta, prin atitudinea pe care o abordeaza cu o consecventa obositoare, sa tina lucrurile si oamenii in loc. Pentru un perfectionist, performanta nu exista decat la standarde foarte inalte. Totul sau nimic, de unde nevoia de a petrece mult timp si efort pentru a face lucrurile… perfect.

6. Cel care amana la nesfarsit este cel care incepe sa lucreze la un proiect doar cu cateva ore inainte de termenul limita si din cauza asta ii impiedica si pe ceilalti (care depind de munca lui) sa iti termine treaba. Atmosfera este una de panica si adesea rezultatul lasa de dorit din punctul de vedere al calitatii. Explicatia lor atunci cand se pune problema de ce nu se ocupa de un anumit lucru, este ca trebuie intai sa rezolve altceva. Doar ca mereu si mereu mai este ceva ce trebuie rezolvat.

Citeste acest articol fascinant despre consumatorii abuzivi de timp si afla cum pot fi ajutati sa iasa din aceste paradigme ineficiente de gandire. E mai bine nu doar pentru ei, ci si pentru toti cei care trebuie sa stea in preajma lor si sa isi atinga rezultatele colaborand cu ei.

Comentarii (1)
  1. […] This post was mentioned on Twitter by Mihaela Georgescu, Portal HR. Portal HR said: Consumatorii abuzivi de timp si ce facem cu ei http://portalhr.ro/?p=877 […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE în parteneriat cu Dell Technologies și Intel organizează joi, 16 iulie, între orele 16:00-17:30, evenimentul online cu tema “Leading Change for the Digital Future” care are loc sub umbrela CIO Talks. În ultimele luni am conștientizat cu toții că acum, mai mult ca niciodată, tehnologia trebuie să se afle în […]

Detalii

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter