Creşterea încrederii în economia globală încurajează planurile de angajări ale antreprenorilor

76% dintre antreprenorii de top de la nivel global intenţionează să crească volumul forţei de muncă al companiilor lor în acest an cu o medie de 19%, fapt determinat în mare măsură de creşterea cererii globale de bunuri şi servicii şi de progresele tehnologice, conform celei de-a treia ediţii a studiului EY – Global Job Creation Survey. Studiul exprimă opiniile a 250 de antreprenori finalişti ai competiţiei World Entrepreneur Of The Year şi este lansat în săptămâna ceremoniei de premiere a World Entrepreneur Of The Year 2014, de la Monaco.
Antreprenorii generează cele mai multe locuri de muncă la nivel global
Antreprenorii au un rol mai activ în crearea de locuri de muncă la nivel global, potrivit unui studiu recent EY – Capital confidence barometer. Astfel, doar 31% dintre directorii de mari corporaţii intervievaţi au declarat că intenţionează să angajeze în anul următor, această reticenţă fiind justificată de incertitudinile geopolitice şi de presiunea reducerii costurilor venită din partea acţionarilor.
Prin comparaţie, respondenţii studiului Global Job Creation Survey declară că principalul argument pentru a face angajări în piaţa locală (menţionat de 88% dintre ei) este creşterea cererii de pe piaţa de bunuri şi servicii, 61% dintre antreprenori fiind încrezători în perspectivele pieţelor lor interne. Al doilea mare factor care încurajează angajarea este reprezentat de îmbunătăţirile pe care tehnologia şi inovaţia le-au adus companiilor.
Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România, spune: „Rezultatele sondajului nostru anual transmit un mesaj consistent – şi anume că antreprenorii, în calitate de factori cheie în economia globală, sunt unul dintre cei mai mari creatori de locuri de muncă. În România, de exemplu, companiile antreprenoriale cu mai puţin de 250 de angajaţi contribuie cu 66% din numărul total de locuri de muncă din sectorul privat, conform OECD. De asemenea, nu numai că aproape 8 din 10 antreprenori au de gând să facă angajări, conform studiului nostru, dar este încurajator faptul că mulţi dintre aceştia sunt în căutare de angajaţi aflaţi la început de drum, o veste bună pentru tineri.”
Tehnologia creează locuri de muncă şi oferă acces la talentele de la nivel global
Tehnologia a devenit un factor cheie în crearea de noi locuri de muncă în rândul antreprenorilor, mai mult de jumătate (51%) confirmând că investiţile realizate în tehnologie au generat schimbări în forţa de muncă din companiile lor. Dintre aceşti antreprenori, 8 din 10 (81%) au declarat că tehnologia a generat noi angajări. Sondajul arată că acest fapt este determinat de creşterea competitivităţii costurilor pe care o generează tehnologia (53%) şi de faptul că tehnologia şi mobilitatea le deschid accesul către o bază mai mare de forţă de muncă specializată, 55% dintre antreprenori intenţionând să facă angajări din afara ţării lor – comparativ cu 44% în ultimii doi ani. Astfel, nu numai că tehnologia nu reduce numărul locurilor de muncă, dar există toate indiciile că aceasta creează oportunităţi de angajare în cadrul companiilor antreprenoriale.
Poziţiile de entry level pe o tendinţă crescătoare
Observăm că, în 2013, a existat o schimbare cu privire la profilul angajatului pe segmentul de entry level: numărul locurilor de muncă entry level, în special cele care solicită studii de specialitate sau un grad avansat de specializare, a crescut pe parcursul ultimilor doi ani.
Antreprenorii din zona EMEIA – cei mai încrezători în perspectivele economiei globale
Încrederea în economia globală este puternică, 47% dintre cei chestionaţi afirmând că sunt încrezători, foarte încrezători sau extrem de încrezători şi 46% oarecum încrezători. Antreprenorii din zona EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa) sunt cei mai încrezători în perspectivele economiei globale, 63% dintre ei declarându-se încrezători, foarte încrezători sau extrem de încrezători. Ei sunt, de asemenea, cei mai dispuşi să angajeze forţă de muncă la nivel internaţional, 65% spunând că vor face angajări din străinătate, comparativ cu 53% din antreprenorii din America de Nord şi Sud, 33% din antreprenorii din zona Asia-Pacific şi 52% la nivel global.
Descărcați și citiți tot studiul EY _Global job creation survey.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam