Cum au evoluat joburile în Social Media
Pentru al patrulea an Evensys împreună cu Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România. Anul acesta au participat 205 persoane, care au răspuns unui chestionar completat online, o analiză cantitativă care a fost completată de discuții cu peste 10 companii care angajează specialiști dedicați strict zonei de Social Media.
Cei care au completat chestionarul lucrează în proporție de 90% în sectorul comercial, două treimi din aceștia în organizații cu mai puțin de 50 de angajați.
Salariul mediu nu a crescut semnificativ față de 2013, de la 680 Euro net la 700 Euro net în 2014, însă considerăm că media este influențată destul de mult de câteva salarii foarte mari care au fost incluse în eșantion. Mai relevante par să fie nivelurile medii ale salariilor care se situează la 1500 Euro net pentru Social media Director, 750 Euro net pentru un Social Media Manager / Online Manager sau 400 Euro net pentru Social Media Specialist.
O schimbare remarcată anul acesta a fost mutarea responsabilităților legate de Social Media din departamentul de PR spre departamentul de marketing, în același timp cu o ușoară creștere a activităților legate de derularea și monitorizarea campaniilor online.
Există o corelație evidentă între vechimea în Social Media și nivelul salarial; pentru un nivel de vechime de până la 6 luni, nivelul mediu fiind de 330 Euro, respectiv 520 Euro net pentru o vechime între 6 luni și 2 ani și 750 Euro net pentru cei cu vechime de peste 2 ani în Social Media.
Datele provenite de la companii confirmă marjele de 350 Euro – 600 Euro net pentru un nivel de experiență de maxim 1.5 ani, respectiv 500 Euro – 850 Euro net pentru un nivel de experiență între 1.5 și 3 ani, ajungând până la marje între 800 Euro net și maxim 1300 Euro net pentru puținii specialiști care au experiență de peste 3 ani în Social Media.
Mai multe detalii legate de studiu găsiți în prezentarea de mai jos:
Sperăm ca și anul viitor să înregistrăm o creștere constantă a numărului de respondenți, în așa fel încât să putem avea o radiografie cât mai realistă a unei piețe încă în formare.
Studiul a fost realizat în perioada 16-22 septembrie 2014.
Pentru mai multe detalii asupra interpretării rezultatelor studiului o puteți contacta pe Mădălina Uceanu la adresa madalina@careeradvisor.ro.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam