Legislația muncii obligă fiecare angajator să întocmească un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care să-l actualizeze ori de câte ori este necesar. În cazul unui control de la inspectoratul de muncă, dosarele angajaților trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuză să facă acest lucru riscând amenzi de până la 8.000 de lei.
Potrivit HG nr. 500/2011, orice angajator trebuie să întocmească un dosar personal pentru fiecare dintre salariați, să-l păstreze în bune condiții la sediu și să îl prezinte inspectorilor de muncă la solicitarea acestora, în cadrul misiunilor de control.
Prin acest dosar se transpun practic în format tipărit datele înregistrate de către angajator în registrul electronic de evidență a salariaților, Revisal, și se certifică legalitatea și corectitudinea completării informațiilor.
Atenție! Dosarul personal se întocmește pentru toți angajații, indiferent de tipul contractului de muncă încheiat cu aceștia (pe perioadă nedeterminată sau determinată) sau de tipul normei (normă întreagă sau parțială).
HG nr. 500/2011 stabilește că dosarul personal al salariatului trebuie să cuprinda cel puțin următoarele documente:
Avocatul Irina Petrescu a detaliat prevederile legale și a explicat, într-un articol publicat pe AvocatNet.ro, că un dosar profesional trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu:
Conform reglementărilor legale, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia:
Documentele sunt eliberate în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul.
Refuzul de a pune la dispoziție inspectorului de muncă dosarul personal al salariaților poate fi sancționat cu amendă între 5.000 – 8.000 lei.
Articol de Roxana Neagu, preluat de pe Avocatnet.ro.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii