Fișa postului: Ce elemente trebuie să cuprindă și de ce trebuie întocmită
Fișa postului este un document anexă la contractul individual de muncă pe care orice angajator trebuie să îl întocmească. Acest act este esențial pentru stabilirea, derularea și încetarea raporturilor de muncă. În plus, conține informațiile necesare unui angajat, astfel încât acesta să își poate desfășura activitatea în condiții normale.
Fișa postului este un document esențial în relațiile de muncă, iar pentru definirea sa trebuie analizat mai întâi ce este postul. Astfel, postul este funcția sau slujba unei persoane prezente la locul de muncă pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, a declarat pentru AvocatNet.ro Corina Neagu, Managing Partner 4Tree. De asemenea, postul indică mai multe sarcini și atribuții caracteristice persoanei care ocupă o poziție sau funcție în cadrul unei companii, pentru care beneficiază de un salariu, a continuat specialistul.
Având în vedere aceste aspecte, fișa postului este, potrivit Corinei Neagu, un document anexă la contractul individual de muncă prin care se definesc principalele sarcini ce caracterizează munca salariatului.
„Fișa postului este un instrument de lucru pentru orice companie și întocmirea ei este obligatorie conform legislației în vigoare. Este unul dintre documentele de formalizare a structurii organizatorice a unei companii. Practic, ea este un document operațional important ce prezintă în detaliu elementele cerute unui salariat pentru ca acesta să-și poată exercita în condiții normale activitatea”, a explicat sursa citată.
Mai mult decât atât, împreună cu regulamentul intern, fișa postului este unul dintre documentele esențiale în stabilirea, derularea și încetarea raporturilor de muncă, a punctat Managing Partner-ul 4Tree.
Fișa postului se întocmește pe baza informațiilor obținute în urma analizei postului și reprezintă un document scris care identifică, definește și descrie postul, vizând sarcinile, condițiile de muncă și responsabilitățile pe care le presupune acesta, a continuat specialistul.
Elementele de bază ale fișei de post
Fișa postului trebuie să cuprindă câteva elemente de bază, printre care se numără denumirea și descrierea postului, codul COR pentru poziția respectivă, unde se încadrează postul în structura organizațională, relațiile pe care le are cel care ocupă postul cu ceilalți angajați ai firmei, precum și aptitudinile necesare pentru ocuparea postului.
Descoperiți toate elementele care trebuie incluse în fișa de post citind tot articolul de Elena Voinea de pe Avocatnet.ro.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam