Ce sunt valorile și de ce sunt atât de importante? Care sunt valorile tale? Dar ale companiei în care lucrezi? Despre posibile răspunsuri la întrebările de mai sus și importanța valorilor în cadrul comunicării interculturale a vorbit Keith Parker (Ring Business Development) în cadrul seminarului Cross Cultural Communication Day 2012, organizat de Business-Edu pe 19 iunie, în București.
Keith Parker și-a susținut prezentarea pornind de la un exemplu cât se poate de elocvent: francezi vs. englezi (el aparținând celei de a doua nații). Cu mult umor, într-un stil extrem de savuros, dar și subiectiv, am enumerat fiecare calitățile și defectele acestor două popoare. S-a vorbit (repet, subiectiv!) despre umorul, politețea, punctualitatea, superioritatea, rigiditatea și plăcerea de a bea a englezilor, dar și despre gastronomia, creativitatea, veselia, prețiozitatea, naționalismul sau aroganța francezilor (aici vă las să completați, fiecare, lista de calități și defecte ale popoarelor cu care intrați în contact în relațiile voaste de muncă!).
Toate aceste valori cu care asociem alte culturi sunt, de fapt, niște idei pe care le-am format în mințile nostre, prin prisma unor experiențe anterioare. Este firesc să asociem persoane de naționalități diferite cu anumite trăsături, dar e bine să înțelegem de unde vin aceste trăsături. Keith Parker ne-a arătat cât de importante sunt istoria, geografia, clima, religia sau regimul politic în alcătuirea sistemului de valori al unui popor. Cunoscând aceste elemente, legându-le între ele, putem să înțelegem mult mai bine reprezentantul unei nații și, implicit, să comunicăm mai bine cu acesta în relațiile de business. E nevoie să înțelegem de unde vin aceste valori, ce pot accepta ceilalți și ce le este complet străin.
A înțelege alte culturi înseamnă să le cunoaștem valorile, să ne gândim unde ne situăm noi înșine vizavi de valorile celuilalt și prin ce suntem diferiți. Dacă reușim să facem asta, relațiile de muncă se vor îmbunătăți considerabil.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii