Hot Now

Încetarea de drept a contractului de muncă – ce trebuie să știe angajatorii

30 09 2019, Avocatnet , Comenteaza, 381 afisari

Posibilă numai în cazurile prevăzute expres de Codul muncii, încetarea de drept a contractelor de muncă trebuie constatată în condițiile și termenele prevăzute de lege. Cazurile de încetare de drept prevalează chiar și atunci când vorbim de suspendarea raportului de muncă și există în lege, mai nou, prevederi referitoare la continuarea raportului de muncă, excepțional de la încetarea de drept a contractului, în cazul salariaților care nu vor să se pensioneze pentru limită de vârstă. Iată, în cele ce urmează, câteva aspecte foarte importante pentru orice angajator:

Încetarea de drept a contractului de muncă este a treia modalitate prin care un raport de muncă se poate termina, celelalte două fiind manifestări de voință ale părților sau ale uneia ori celeilalte părți (angajatul și angajatorul). Conform Codului muncii, încetarea de drept se întâmplă numai în cazurile prevăzute, altfel spus, nu e posibil să catalogăm o altfel de terminare a contractului ca încetare de drept dacă nu e vorba de unul dintre cazurile prevăzute de lege.

1.Când? Într-un material recent, punctam aceste situații în care contractul de muncă încetează de drept sau automat cum îi mai spun unii. E vorba, pe scurt, de decesul salariatului, de dizolvarea firmei, de pensionare, de constatarea nulității contractului, de situațiile când salariatul a câștigat procesul în urma concedierii nelegale și s-a cerut reintegrarea în funcție, de condamnarea definitivă la închisoare a salariatului, de situațiile când sunt retrase avizele și autorizările pentru exercitarea profesiei sau când a fost interzisă exercitarea profesiei, precum și de retragerea acordului părinților când e vorba de salariați minori.

Citiți tot articolul pe Avocatnet: Încetarea de drept a contractului de muncă: Aspecte importante pentru angajatori

Adauga comentariu

Cele mai noi

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter