Hot Now

Poveștile de succes ale studenților români în străinătate încep la RIUF

04 03 2015, Portal HR , Comenteaza, 2.317 afisari

RIUF (Romanian International University Fair) este contextul în care anual peste 17.000 de elevi și studenți români intră în contact cu reprezentanții universităților din întreaga lume. Un număr semnificativ ajung să fie studenți la universități internaționale și un exemplu pentru tinerii români. Anul acesta, la RIUF București vor fi prezente peste 70 de universități din 15 țări și cele mai importante universități din România. Această gamă largă de expozanți va oferi participanților ocazia să își găsească programul perfect pentru ei, fie că se gândesc la o universitate internațională sau din țară, la un program de licență sau de master.

De 10 ani, RIUF este locul în care elevii și studenții își fac o idee mai clară despre oportunitățile educaționale pe care le au la dispoziție. Mulți tineri români au reușit să găsească în cadrul evenimentului programul de studiu pe care și-l doreau. Pentru o experiență cât mai relevantă, reprezentanții universităților recomandă vizitatorilor să vină la târg cât mai informați cu privire la ceea ce își doresc și cu întrebări cât mai specifice la care să găsească răspunsul potrivit.

King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) este una dintre cele mai avansate universități din domeniu, oferă numeroase beneficii pentru studenții români și se va afla anul acesta pentru a doua oară în România în cadrul RIUF. Vlad Răducanu, un tânâr român care este acum student la KAUST, este numai una dintre poveștile de succes de la RIUF: „A fost o situație norocoasă pentru că nimic nu fusese plănuit anterior. Mă interesa să îmi caut un master undeva în lume, pe fizică. […] despre RIUF știam, am mai fost o dată. Un coleg de facultate m-a invitat, el participase. Tot o colegă de-a noastră reușise să își găsească o facultate la RIUF. […] L-am luat pe tata, am intrat la RIUF și cât se poate de sincer, am mers doar la stand-ul KAUST-ului. Pe lângă partea academică, mă interesa să văd și o cultură nouă, altă tradiție.”

Vlad este doar unul dintre tineri care au reușit să își găsească universitatea la care sunt studenți în prezent prin intermediul participării la RIUF. Un alt exemplu este Dragoș Dascălu, student la HAN University, unde studiază Automotive Engineering : „Am participat la RIUF încă din clasa a 11-a și pot spune că prin intermediul târgului am aflat despre opțiunile pe care le am, urmând apoi să aflu mai multe despre facultățile care m-au atras. (..) Nu pot să spun ce m-a atras atât de mult la Olanda, și în special la această facultate, sunt prea mulți factori care au dus la această decizie: de la prețurile convenabile, la cazare și învățământ, până la felul în care se comportă această societate, felul în care suntem tratați noi, studenții străini, și oportunitățile pe care le am de aici încolo.”

Un alt participant la RIUF este Theona Ciocîrlan, studentă la Design grafic, la University of Greenwich: „Experiența mea cu târgul a fost una extraordinara, întrucât mi-a deschis orizontul și m-a ajutat foarte mult în ceea ce privește studiul în străinătate, în materie de informații și multe altele. Prima oara când am fost la târgul de facultăți a fost când s-a ținut la Iași și am fost surprinsă de câte ‘tabere’ cu reprezentanți de la foarte multe facultăți erau. Am fost pe la fiecare în parte pentru a afla mai multe despre viața iîn alte țări, costurile cursurilor, traiul, cheltuielile, oamenii, dar și pentru a face cea mai bună decizie în ceea ce privește facultatea și locul unde voi studia.”

Pentru a veni în ajutorul tinerilor care vor să studieze în străinătate, la RIUF sunt prezenți și consilieri educaționali. La stand, dar și în cadrul prezentărilor susținute, consilierii EDMUNDO, UNIVERSALIO și EDMERICA le vor explica în detaliu care sunt procesele de aplicare în diferitele sisteme de învățământ, dar și cum pot să își maximizeze șansele de reușită.

Cea de-a XVI-a ediție a RIUF se va desfășura în această primăvară în 3 orașe: București (14-15 martie), Cluj-Napoca (17 martie) și , pentru prima dată, la Galați (19 martie). Pentru a participa, dar și pentru a putea rezerva un loc la seminariile susținute de reprezentanții universităților, este necesară înscrierea pe site-ul www.riuf.ro.

Adauga comentariu

Cele mai noi

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]

Detalii

Astăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]

Detalii

Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]

Detalii

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter