Utilizarea pe scară mai largă a realității augmentate (AR) și a realității virtuale (VR), în domenii precum comerț, sănătate și servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global până în 2030, și va transforma 23 milioane de locuri de muncă, potrivit raportului ”Seeing is believing”, realizat de PwC la nivel global.
”Realitatea Augmentată și Realitatea Virtuală contribuie deja cu peste 46 de miliarde de dolari la PIB-ul global. Au evoluat rapid și pot fi folosite pentru a crește productivitatea, inovația și oportunitățile de a genera venituri. De exemplu retail, turism și industria auto sunt doar trei sectoare care explorează deja potențialul de a vinde și de a expune produse atât prin VR, cât și prin AR, în timp ce companiile de jocuri și divertisment utilizează tehnologia pentru a crea noi produse și experiențe. Ele pot fi folosite cu succes și în servicii medicale, dezvoltarea de produse și servicii, training și îmbunătățiri ale proceselor”, a declarat Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie, PwC România.
Potrivit raportului, AR va continua să aibă un aport mai mare la PIB-ul global până în 2030, de peste un trillion de dolari, comparativ cu VR, care va genera 450,5 miliarde dolari.
În ceea ce privește forța de muncă, în prezent, mai puțin de un milion de locuri de muncă au fost afectate de VR și AR, dar până în 2030 estimările arată că 23 de milioane de locuri de muncă vor fi transformate, în special în China, SUA, Marea Britanie și Germania.
Principalele constatări ale raportului
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii