Având în vedere perioada prin care trecem, cartea pe care v-o recomandăm luna aceasta, în curs de apariție la Publica (discount la precomandă), pare să fie una dintre cele mai utile lecturi pentru o abordare echilibrată a ceea ce specialiștii anunță a fi criza economică.
Despre carte:
Această carte propune un set de bune practici pentru antreprenori și politicile publice în vederea supraviețuirii în condiții de criză. Deși a fost scrisă la vârful impactului epidemiologic și economic provocat de pandemia de COVID-19, măsurile propuse sunt aplicabile în orice recesiune, indiferent de natura acesteia. Utilitatea ei în orice criză financiară rezidă în similitudinile dintre acestea în ceea ce privește efectele negative cauzate companiilor: scăderea vânzărilor, încasarea tardivă a facturilor, vânzarea lentă a stocurilor, dificultățile în obținerea finanțării și foarte multe incertitudini.
Economia în vremea coronavirusului este structurată pe trei momente ale evoluției mediului de afaceri din economia românească – trecut (2010-2019), prezent (2020) și viitor (2021-2030) – și propune 60 de tehnici practice pentru ca antreprenorii și guvernanții să ia împreună cele mai bune decizii. Tehnicile referitoare la trecut sunt necesare pentru creșterea imunității înainte de impact. Obiectivul măsurilor propuse pentru prezent se referă la supraviețuirea în timpul crizei. Cele mai bune practici propuse pentru viitor se referă la accelerarea relansării și la consolidarea unei dezvoltări durabile pe termen lung.
În cei 15 ani de experiență în managementul riscului afacerilor, autorul a întâlnit peste 1.000 de antreprenori din toate domeniile de activitate, ținând discursuri și prezentări despre evoluția mediului de afaceri la peste 100 de conferințe de business. Experiența sa este sintetizată în cartea de față, a cărei misiune este clară: să salveze cât mai multe companii și locuri de muncă.
Despre autor:
IANCU GUDA este Director General al Coface Credit Management Services, unde este responsabil pentru dezvoltarea liniilor de servicii și unde a acumulat o experiență de peste 15 ani privind managementul riscului de credit. De asemenea, este Lector Asociat și predă cursuri de Risk Management la Academia de Studii Economice. Din 2013 este Lector Asociat la Institutul Bancar Român, unde predă cursuri de analiză financiară avansată și finanțe corporative în cadrul programului CEFA. În 2017, Iancu Guda a fost autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru poziția de Administrator Independent în Consiliul de Administrație al BRD Asset Management.
În 2010, după absolvirea Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori a Academiei de Studii Economice, Iancu Guda a finalizat cu succes programul DOFIN – Centru de Excelență European, în 2016 a parcurs toate cele trei niveluri de certificare CFA și în prezent deține autorizația de formator autorizat al Autorității Naționale pentru Calificări. În noiembrie 2014 începe cursurile EMBA Sheffield University, pe care le finalizează cu un calificativ cu distincție în 2016, fiind singurul câștigător al bursei integrale la nivel național.
Din martie 2012 este membru activ al Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) și preia responsabilitatea de vicepreședinte pentru perioada 2014-2016, urmată de mandatul de președinte al Consiliului Director al AAFBR pentru perioada 2016-2020. Este autorul cărții De ce eșuează companiile? (Editura Publica, 2018). Îi poți urmări activitatea pe iancuguda.ro.
Ce spun cei care au citit-o:
Un imbold la acțiune, imediat, acum! Citește această carte! Informațiile statistice inteligent combinate pe care le conține îți vor clarifica opțiunile. Ca antreprenor, tu trebuie să vezi oportunitățile acolo unde toți ceilalți văd numai primejdii. — Dan Șucu, fondator și CEO Mobexpert
În plin necunoscut suntem dominați de emoții – nu cel mai bun sfetnic. De aceea este critic să punem în mod constructiv expertiza la un loc de frunte. Nu adevărul unic, ci expertiza. Cheia de rezistență a unei abordări sustenabile nu poate fi decât învățarea; din ceea ce ni se întâmplă, din ceea ce ni s-a întâmplat și din ideile îndrăznețe care circulă în momente de cumpănă. Iancu Guda este probabil cel mai prolific promotor al acestei învățări. Un mare câștig pentru România. — Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română
În vremuri tulburi, deciziile ar trebui luate pe baza informațiilor clare, relevante, bazate pe date – informații sintetizate excelent în această carte. — Iulian Stanciu, CEO eMAG
Iancu vine mereu cu informații și perspective noi, argumentate și imparțiale. Este unul dintre puținii autori pe care îi citesc în permanență. — Mihai Purcărea, CEO BRD Asset Management
Citește un fragment și precomandă cartea aici.
Alina Botica este fotografă, cu specializare în fotografia de beauty, portret și cea de boudoir, reușind să facă femeile să se simtă bine în pielea lor ca să-și poată exprima feminitatea și printr-un shooting foto profesionist. N-a fost mereu simplu și nu și-a găsit nișa de specializare dintr-o dată, ci a trecut prin mai multe […]
DetaliiÎn perioada 11 – 22 septembrie 2023, a avut loc o nouă ediție a Școlii de Vară HR Club Next Gen. Programul a avut ca scop dezvoltarea profesională și personală a celor 12 participanți, printr-o abordare practică și interactivă. Rezultatul? Formarea unei noi generații de profesioniști HR de elită, care să înțeleagă și să poată […]
Detalii39,4% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs declară că nu sunt mulțumiți de salariul lor, în timp ce 49,8% spun că este ok, dar s-ar putea și mai bine. Doar 10,7% nu au niciun motiv de nemulțumire din acest punct de vedere. Cu toate acestea, o eventuală renegociere salarială pare a fi o […]
DetaliiŞapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
Detalii