Hot Now

Recomandare de lectură: Economia în vremea coronavirusului de Iancu Guda

11 05 2020, Portal HR , Comenteaza, 476 afisari

Având în vedere perioada prin care trecem, cartea pe care v-o recomandăm luna aceasta, în curs de apariție la Publica (discount la precomandă), pare să fie una dintre cele mai utile lecturi pentru o abordare echilibrată a ceea ce specialiștii anunță a fi criza economică.

Despre carte:

Această carte propune un set de bune practici pentru antreprenori și politicile publice în vederea supraviețuirii în condiții de criză. Deși a fost scrisă la vârful impactului epidemiologic și economic provocat de pandemia de COVID-19, măsurile propuse sunt aplicabile în orice recesiune, indiferent de natura acesteia. Utilitatea ei în orice criză financiară rezidă în similitudinile dintre acestea în ceea ce privește efectele negative cauzate companiilor: scăderea vânzărilor, încasarea tardivă a facturilor, vânzarea lentă a stocurilor, dificultățile în obținerea finanțării și foarte multe incertitudini.

Economia în vremea coronavirusului este structurată pe trei momente ale evoluției mediului de afaceri din economia românească – trecut (2010-2019), prezent (2020) și viitor (2021-2030) – și propune 60 de tehnici practice pentru ca antreprenorii și guvernanții să ia împreună cele mai bune decizii. Tehnicile referitoare la trecut sunt necesare pentru creșterea imunității înainte de impact. Obiectivul măsurilor propuse pentru prezent se referă la supraviețuirea în timpul crizei. Cele mai bune practici propuse pentru viitor se referă la accelerarea relansării și la consolidarea unei dezvoltări durabile pe termen lung.

În cei 15 ani de experiență în managementul riscului afacerilor, autorul a întâlnit peste 1.000 de antreprenori din toate domeniile de activitate, ținând discursuri și prezentări despre evoluția mediului de afaceri la peste 100 de conferințe de business. Experiența sa este sintetizată în cartea de față, a cărei misiune este clară: să salveze cât mai multe companii și locuri de muncă.

Despre autor:

IANCU GUDA este Director General al Coface Credit Management Services, unde este responsabil pentru dezvoltarea liniilor de servicii și unde a acumulat o experiență de peste 15 ani privind managementul riscului de credit. De asemenea, este Lector Asociat și predă cursuri de Risk Management la Academia de Studii Economice. Din 2013 este Lector Asociat la Institutul Bancar Român, unde predă cursuri de analiză financiară avansată și finanțe corporative în cadrul programului CEFA. În 2017, Iancu Guda a fost autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru poziția de Administrator Independent în Consiliul de Administrație al BRD Asset Management.

În 2010, după absolvirea Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori a Academiei de Studii Economice, Iancu Guda a finalizat cu succes programul DOFIN – Centru de Excelență European, în 2016 a parcurs toate cele trei niveluri de certificare CFA și în prezent deține autorizația de formator autorizat al Autorității Naționale pentru Calificări. În noiembrie 2014 începe cursurile EMBA Sheffield University, pe care le finalizează cu un calificativ cu distincție în 2016, fiind singurul câștigător al bursei integrale la nivel național.

Din martie 2012 este membru activ al Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) și preia responsabilitatea de vicepreședinte pentru perioada 2014-2016, urmată de mandatul de președinte al Consiliului Director al AAFBR pentru perioada 2016-2020. Este autorul cărții De ce eșuează companiile? (Editura Publica, 2018). Îi poți urmări activitatea pe iancuguda.ro.

Ce spun cei care au citit-o:

Un imbold la acțiune, imediat, acum! Citește această carte! Informațiile statistice inteligent combinate pe care le conține îți vor clarifica opțiunile. Ca antreprenor, tu trebuie să vezi oportunitățile acolo unde toți ceilalți văd numai primejdii. — Dan Șucu, fondator și CEO Mobexpert

În plin necunoscut suntem dominați de emoții – nu cel mai bun sfetnic. De aceea este critic să punem în mod constructiv expertiza la un loc de frunte. Nu adevărul unic, ci expertiza. Cheia de rezistență a unei abordări sustenabile nu poate fi decât învățarea; din ceea ce ni se întâmplă, din ceea ce ni s-a întâmplat și din ideile îndrăznețe care circulă în momente de cumpănă. Iancu Guda este probabil cel mai prolific promotor al acestei învățări. Un mare câștig pentru România. — Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română

În vremuri tulburi, deciziile ar trebui luate pe baza informațiilor clare, relevante, bazate pe date – informații sintetizate excelent în această carte. — Iulian Stanciu, CEO eMAG

Iancu vine mereu cu informații și perspective noi, argumentate și imparțiale. Este unul dintre puținii autori pe care îi citesc în permanență. — Mihai Purcărea, CEO BRD Asset Management

Citește un fragment și precomandă cartea aici.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Majoritatea angajaților români (84%) consideră că pandemia COVID-19 le-a afectat parțial sau chiar mult parcursul profesional și doar 2% au afirmat că a avut un aport pozitiv, potrivit unui sondaj realizat de Dora, robotul de recrutare, și prezentat în cadrul unui webinar organizat de PwC România, Happy Recruiter și Școala Informală de IT. Cei mai […]

Detalii

Munca la distanță poate deveni alternativa programelor de mobilitate internațională (cum ar fi relocarea în alt oraș sau altă țară) în cazul pozițiilor care o permit, poate genera economii de costuri pentru companii și poate debloca noi surse de talente, potrivit sondajului ”Remote work policies – Why leading companies are opting in” realizat de PwC […]

Detalii

În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud, o creștere de doar 2%, față de acum doi ani, conform celui mai recent studiu Accenture. Raportul, intitulat „Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximize Cloud Value”, are la bază un […]

Detalii

Productivitatea angajaților a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30% dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în luna octombrie, în timp ce 44% spun că a rămas constantă. Dintre respondenții care au menționat creșterea productivității, 76% spun că principalul factor care contribuie la această evoluție este majorarea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter